Ţi-l doreşti sau nu? Prea frumos noul XC40 (35 poze)
Că sunt sau nu la mâna chinezilor, asiaticii i-au salvat de la un faliment anticipat. Volvo avea nevoie de capital, de forţă financiară pentru reinventare. Şi uite că le merge bine cu Geely deasupra capului (din 2010, proprietarul pachetului majoritar). Compania nordică şi-a văzut de linia europeană, de motorizări eficiente şi de segmental premium în care s-a poziţionat mereu. Chinezii au mai relocate producţiile în funcţie de model, au mai preluat şi ei din ştiinţă şi au transplantat-o pe modele cu emblem Geely şi toată lumea pare fericită. Inclusiv Zlatan Ibrahimovic care a apărut în nişte spot-uri pentru brand-ul natal.
Să tot fie vreun an de când Volvo pregăteşte un nou SUV şi clipa a venit. Nu a fost la Frankfurt, acolo unde Volvo a spus “pas” salonului, a fost azi. Conceptul 40 s-a transformat în ceea ce vedem în galerie foto, un SUV superb căruia nu prea ai ce să-i reproşezi grafic. Ne place foarte mult botul ăla concav, sculptat bărbăteşte şi agresiv dacă îl vezi în oglindă.
Înăuntru, lucrurile nu diferă mult de celelalte modele actuale Volvo, în speţă directă XC60. Elementul de frăţie indiscutabilă este ecranul touch vertical. Stările maşinii, inclusiv cele ale stilurilor de condus cu tot cu optimizarea lor se face pe ecran.
Cum îi stă bine oricărui brand modern care ştie să-şi împartă costurile intern cu alte mărci şi modele din familie, XC40 e făcut pe un şasiu comun, scalabil şi modulabil.
Motoarele vor fi cu 3 şi cu 4 cilindri. Volvo o să scoată un pic mai încolo, după ce încep livrările din noiembrie, şi un model hibrid şi altul electric.
Volov are sistemele de siguranţă comune altor brand-uri premium plus două care ne-au atras atenţia mai tare: Run-off Road – tensionarea automată a centurilor când maşina părăseşte drumul normal printr-o manevră periculoasă şi un sistem care absoarbe şocurile din coloană la o cădere în gol (ex: când săriţi peste o cocoaşă cum ar fi chiar şi speedbumper-ele de pe străduţele cu şcoli).
Printre dotările normale infotainment şi utile conducătorului şi pasagerilor, Volvo a pus pe XC40 şi o zonă de încărcare WiFi (aviz iPhone-iştilor 8 şi 10).
O dată cu această maşină, Volvo a lansat şi serviciul “Care by Volvo”, similar celui pe care l-a scos ;i BMW pentru clienţii exclusivişti din gama Elite. Cei care îşi vor lua maşina pot să ceară un asistent care să se ocupe de ea în service, pot să schimbe maşina pentru o perioada cu alta dacă au nevoie etc.
VOLVO XC40 2018 (GALERIE FOTO)
Autor Alexandru Banu