Specialiștii de la Universitatea Tehnică de Construcții București au verificat pasajul de la Râșnov, care traversează DN73A și calea ferată, situat pe traseul autostrăzii Comarnic – Brașov.
Obiectivul, care se află pe autostrada Comarnic – Brașov, are lungimea de 300 de metri și este susținut de 14 piloni și aproape o sută de grinzi de beton.
„Sâmbătă, 05.12.2020 au avut loc testele dinamice la pasajul de peste DN73A și calea ferată de pe traseul lotului Râșnov – Cristian, parte a autostrăzii București – Brașov. Măsurătorile au fost realizate de specialiștii de la Universitatea Tehnică de Construcții București și au urmărit comportamentul structurii de rezistență la încărcături și viteze foarte mari”, se arată în postarea publicată de Direcția Regională Drumuri și Poduri Brașov pe Facebook.
Pentru verificarea de sâmbătă au fost folosite șase camioane încărcate la maximum. Specialiștii au folosit camioane încărcate cu aproximativ 40 de tone la diferite trepte de viteză și anume 10, 30, 50, 70 și 90 de kilometri pe ora, scrie Mediafax.
Pe Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian lucrările au avansat consistent în ultimele săptămâni, ajungând la un stadiu fizic de peste 80%.
VIDEO
Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov ar trebui să-i scape pe șoferi de orele petrecute în coloană pe DN1. Deocamdată se lucrează doar pe porțiunea dintre Râșnov și Cristian. Proiectele cu impact, centura Comarnicului și secțiunea până la Râșnov întâmpină probleme, asta pentru că licitația pentru centura Comarnic este suspendată, tocmai pentru că documentația este deficitară.
Șefii de la Drumuri spun că s-a creat însă un grup de lucru care „analizează adaptarea soluțiilor tehnice la condițiile din teren și la cele din acordul de mediu”. Licitațiile lansate pe baza unor documentații cu lacune majore nu fac decât să întârzie realizarea unor proiecte îndelung așteptate de șoferi.