Testele antidrog, obligatorii pentru conducătorii de trotinete și biciclete. Ce pățesc cei care vor refuza testarea
Ministerul Afacerilor Interne propune un set de măsuri prin care conducătorii de trotinete și biciclete să fie obligați să se supună, la fel ca șoferii, unor teste antidrog și privind consumul de alcool. Iar cei care vor refuza testarea, să fie sancționați.
Un proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Autoritățile propun introducerea obligativității bicicliștilor și conducătorilor de trotinete de a se supune unor teste antidrog.
De asemenea, aceștia ar trebui să sufle și în etilotest, atunci când poliția îi oprește pentru control.
Conducătorii de trotinete și biciclete, obligați să facă teste antidrog
MAI propune modificarea legii 195/2002, urmând să adauge o nouă sancțiune pentru bicicliști și cei care circulă pe trotinetă.
„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni […] refuzul conducătorului de bicicletă sau trotinetă electrică de a se supune testării privind consumul de alcool ori substanțe psihoactive”, ar urma să prevadă Art. 101, la punctul 22, conform proiectului MAI.
Practic, prin această modificare legislativă, autoritățile vor să impună testarea antidrog și anti-alcool tuturor celor care conduc trotinete și biciclete pe drumurile publice.
Ce pățesc cei care vor refuza testarea antidrog sau cu etilotestul
Amenzile încadrate la clasa a III-a de sancțiuni presupun între 6 și 8 puncte de amendă.
Ceea ce înseamnă că cei care vor refuza testarea antidrog sau cu etilotestul riscă o amendă cuprinsă între 990 lei și 1.320 lei.
Și în prezent Codul Rutier prevede sancționarea bicicliștilor sau a conducătorilor de trotinete electrice care conduc sub influența alcoolului sau a altor substanțe.
Dar noile prevederi sunt menite să impună o obligație a acestora de a se supune antidrog și anti-alcool.
În plus, reglementările referitoare la bicicliști și utilizatorilor de trotinete au fost completate recent și cu prevederi referitoare la extinderea atribuțiilor polițiștilor locali. Aceștia au dreptul, în prezent, să aplice sancțiuni conducătorilor de biciclete sau trotinete dacă nu respectă regulile de circulație.
Proiectul se află, din 29 martie, în dezbatere publică pe site-ul MAI.