Test Drive Volkswagen Golf 8 Facelift – După jumătate de secol, mai este Golf regele compactelor?

Autor: Ionuț Vîlciu 21 oct. 2024 Știri auto

Volkswagen Golf a împlinit 50 de ani de carieră, timp în care a devenit cel mai de succes model al producătorului german. Opt generații și peste 37 de milioane de exemplare mai târziu, este sau nu Golf 8 facelift etalonul hatchback-urilor de clasă compactă?

La începutul acestui an, Volkswagen a lansat o actualizare importantă pentru popularul model de clasă compactă, model care s-a aflat peste un deceniu la vârful clasamentului de vânzări în ceea ce privește mașinile noi în Europa.

Anul acesta marchează și aniversarea a 50 de ani de Golf, iar cu această ocazie am testat actualizarea modelului care a devenit sinonim cu brandul Volkswagen pentru mulți oameni din întreaga lume. Am avut la dispoziție un Golf 8 facelift în echipare R-Line, dotat cu motorizarea mild-hybrid de 1.5 litri și cutie automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj.

Ce s-a schimbat la exterior?

Pentru 2024, Volkswagen Golf a primit noi bare de protecție care, în cazul versiunii R-Line pe care am condus-o, conferă mașinii un aspect mai agresiv. De asemenea, farurile cu tehnologie full LED sunt mai subțiri, iar stopurile beneficiază de o semnătură luminoasă nouă.

De asemenea, Golf facelift primește și un logo frontal iluminat. Acesta va veni în standard pe mașinile dotate cel puțin cu farurile LED Plus. Tot opțional sunt disponibile și faruri LED Matrix, care aduc la pachet și semnalizările dinamice.

Revenind la exemplarul nostru, din pachetul R-Line fac parte și pragurile mai agresive, dar și logo-urile pe care le putem întâlni pe uși și în grila frontală a mașinii. Clienții au de ales acum din noi modele de jante, ce ajung până la 18 inch în diametru, așa cum a avut și mașina din testul nostru.

Forma mașinii a rămas practic neschimbată, însă aceste modificări subtile fac ca cea de-a opta generație Golf să arate mai bine, mai puțin rotundă, însă păstrează acea doză consistentă de maturitate pentru care brandul german este cunoscut.

Golf nu a sacrificat spațiul de dragul formei

Încă de la prima generație, Golf a prioritizat spațiul, ci nu aspectul, iar cea de-a opta generație păstrează proporțiile pătrățoase, care oferă pasagerilor loc suficient, inclusiv pentru bagaje.

Patru adulți pot călătorii fără probleme la bordul lui Golf, iar portbagajul măsoară 381 de litri, suficient de mare pentru nevoile unei familii tinere. Chiar dacă nu este cel mai mare din clasă – Opel Astra oferă până la 422 de litri în portbagaj – este bine compartimentat.

Ergonomia cabinei este în general bună, cu comenzi așezate intuitiv și spații de depozitare dispuse la îndemână. Încă nu pot să mă împac foarte bine cu comenzile tactile pentru lumini și consider că o rotiță fizică ar fi fost mai utilă, nici cu sliderele tactile pentru volum și climatizare. Din fericire, cu ocazia facelift-ului, acestea sunt retroiluminate, fiind mult mai ușor de găsit pe timp de noapte.

De asemenea, Volkswagen a ales să readucă butoanele fizice pe volan, lucru de care mulți clienți s-au plâns în trecut. De pe volanul multifuncțional putem controla pilotul automat adaptiv, sistemul audio, dar și tabloul de bord complet digital.

Noi tehnologii și-au făcut loc la bordul mașinii

Iar acest lucru ne aduce la noile ecrane de care Volkswagen Golf 8.5 dispune la interior. Fiecare exemplar vine în standard cu un tablou de bord digital și un nou ecran central mai mare, de 10,4 inch în diagonală. Mașina testată de noi a fost dotată cu ecranul central de top, ce măsoară 12,9 inch în diagonală.

Ambele sunt panouri de înaltă rezoluție, iar instrumentarul de bord este foarte configurabil, informațiile putând afișate după bunul plac pe trei zone individuale. În plus, pentru că trăim în era inteligenței artificiale, Volkswagen Golf 8 facelift este primul model din gama producătorului german ce beneficiază de ChatGPT în sistemul de infotainment. Acesta stă la baza asistentului vocal pe care ocupanții îl pot accesa la interiorul noului Golf.

Ce motorizări sunt disponibile?

Noul Golf oferă o gamă de motorizări cuprinzătoare, de la propulsoare pe benzină și diesel, la hibride cu încărcare la priză sau modele sportive precum GTI sau R.

Motorizarea de bază este reprezentată acum de 1.5 benzină, în patru cilindri, care dezvoltă 115 CP și este legat la o transmisie manuală cu șase trepte. Acest motor înlocuiește în gamă unitatea de 1.0, care reprezenta baza pe modelul pre-facelift.

Pentru cei ce caută motorizările pe motorină, unitatea de 2.0 litri rămâne disponibilă pe Golf, cu puteri cuprinse între 115 CP și 150 CP. Cei ce caută un PHEV vor avea la dispoziție două astfel de propulsoare, cu 204 sau 272 CP.

La baza amândurora se află motorul de 1.5 litri, pe benzină, cuplat cu un motor electric și o baterie de 19,7 kWh (net), despre care producătorul spune că poate asigura o autonomie pur electrică de peste 140 km.

Pentru testul nostru am avut la dispoziție motorizarea mild-hybrid de 1.5 litri, cu 150 CP și 250 Nm cuplu maxim. Aceasta este cuplată cu o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte, configurație care poate propulsa mașina de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde, către o viteză maximă de 224 km/h.

Cum se conduce?

Odată urcat la volanul mașinii am putut să-mi găsesc repede poziția corectă iar scaunele, care la prima vedere pot părea inconfortabile din cauza aspectului sportiv, oferă susținere foarte bună și nu pun stres pe coloana vertebrală nici măcar pe distanțe lungi.

În schimb, dacă alegeți nivelul de echipare R-Line, mașina va fi echipată cu o suspensie mai joasă și ceva mai rigidă. În combinație cu jantele de 18 inch și anvelopele cu talon subțire, gropile de pe drumurile românești vor fi resimțite destul de tare de ocupanți.

Da, suspensia mai rigidă și servodirecția progresivă pe care Golf R-Line le primește în standard ajută la îmbunătățirea caracterului dinamic, dar, dacă preferi o ținută de drum mai confortabilă, acest nivel de echipare s-ar putea să nu te avantajeze.

Totuși, dacă îți place sentimentul unei mașini mai rigide, atunci această variantă este pentru tine. În plus, primește scaunele scoică tapițate cu textil și piele întoarsă, care oferă susține bună pe viraje.

Iar atunci când nu vrei să ataci curbele, motorizare de 1.5 litri mild-hybrid oferă consumuri foarte bune. Producătorul declară un consum mediu de 5,4 litri/100 km. După câteva sute de km parcurși în condiții variate de trafic, am reușit să obțin o medie de 5,7 litri/100 km.

Cutie de viteze joacă un rol important aici, mai ales că mașina poate face coasting în anumite momente, decuplând transmisia de motor. În plus, motorul electric regenerează energie atunci când simte o mașină în față, un aspect util în mediul urban, pentru că nu trebuie să folosești atât de mult frânele tradiționale.

Concluzii

Volkswagen Golf rămâne una dintre cele mai sigure alegeri pentru cei ce caută un hatchback compact în 2024. Este suficient de spațios pentru nevoile unei familii tinere, iar pentru cei ce caută mai mult, dar Passat-ul li se pare prea mare, există Golf Variant sau chiar surata din grup, Skoda Octavia.

Gama de motorizări este suficient de largă pentru a satisface o plajă mare de clienți. Ținuta de drum este confortabilă, însă echiparea R-Line ar putea fi prea rigidă pentru drumurile din țara noastră, fapt pentru care recomand echipările cu suspensii mai permisive și jante mai mici, cu anvelope cu talon mai înalt.

Noile tehnologii implementate la interior îl vor menține actual pentru anii ce vor urma, însă comenzile tactile încă sunt mai greu de utilizat decât butoanele clasice. De asemenea, interfața sistemului multimedia poate fi ușor confuză și este nevoie de timp pentru a învață anumite comenzi integrate în aceasta.

Toate acestea ne aduc la prețul mașinii, care începe acum de la 24.002 euro cu TVA inclus. Pentru această sumă de bani primești un Golf în nivelul de echipare Life, cu motorul de 1.5 litri, pe benzină, care dezvoltă 115 CP și este legat la o transmisie manuală cu șase rapoarte.

Un exemplar precum cel testat de noi, în echipare R-Line, motorizarea mild-hybrid de 1.5 litri, 150 CP și transmisie automată, plus câteva pachete cu opționale, ajunge să aibă un preț de listă de 35.715 euro cu TVA inclus.

VIDEO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide