Test drive: Top 3 lucruri pe care trebuie să le știi despre Dacia Jogger Hybrid 140

Autor: Marius Vișan 17 feb. 2023 Știri auto

Dacia a anunțat la sfârșitul lunii ianuarie că a dat startul producției de serie a noii Dacia Jogger Hybrid 140 la uzina de la Mioveni și iată că în prima parte a lui februarie avem un prin contact cu acest model în cadrul lansării internaționale din Portugalia.

Noul Jogger Hybrid 140, care ilustrează perfect poziționarea mărcii Grupului Renault, este cea mai accesibilă mașină de familie cu propulsie hibridă de pe piață, este o mașină ce oferă un spațiu interior generos și echipamente esențiale.

Dacă până acum noul logo al mărcii a fost tema principală la Dacia, la nivelul întregii game, iată că acum se adaugă și o actualizare consistentă sub capotă: propulsie full hibridă. În rest, exteriorul prezintă aceeași caroserie pătrățoasă, tipică mărcii românești, cu o capotă îndrăzneață și o grilă dezvoltată pe orizontal.

Profilul lateral oferă șine de acoperiș modulare, cu o capacitate de încărcare de până la 80 de kilograme. Jogger are aceleași pasaje ale roților de dimensiuni generoase, combinate cu jante de 16 inch. Echiparea Extreme vine cu jante negre din aliaj ușor, care arată mult mai bine, tot de 16 inch, iar pe lateralele mașinii există logo-uri ce imită fibra de carbon. Partea din spate este acceași pentru ambele niveluri de echipare. Remarcăm un mic spoiler pe hayon și lumini dezvoltate pe verticală.

3. Dimensiunile nu s-au schimbat odată cu primirea versiunii hibride pentru 2023

Jogger hibrid are o lungime de 4,55 metri, o înălțime de 1,63 metri, o lățime de 1,78 metri și un ampatament de 2,90 metri, pentru a găzdui până la cinci sau șapte pasageri, în funcție de versiune. Cei trei pasageri din al doilea rând de scaune vor sta confortabil, cu spațiu pentru picioare și cap și fără să fie deranjați de tunelul central. Cele două scaune din ultimul rând sunt mai potrivite pentru persoanele mai mici de înălțime. Portbagajul oferă o capacitate cuprinsă între 160 (versiunea cu 7 locuri), 506 (versiunea cu 5 locuri) și aproximativ 1.600 de litri, în funcție de gradul de ocupare și de cum sunt poziționare scaunele. Acesta este limitat atunci când toate cele trei rânduri sunt ocupate. Pe de altă parte poate fi foarte încăpător atunci când doar două persoane călătoresc în mașină. Scaunele din al treilea rând pot fi scoase, iar cele din al doilea rând pot fi rabatate.

Interiorul este în stilul clasic Dacia. Totul este funcțional și menit să reziste la uzură. Plasticele sunt destul de tari tocmai pentru a menține un preț mai mic. Sistemul de infotainment are un ecran tactil de 8 inci cu o grafică elementară, dar care răspunde decent la comenzi. Rămânând pe partea tehnologică, instrumentarul de bord și el digital. Există două prize USB pentru încărcarea dispozitivelor și nu lipsesc nici compartimentele de depozitare și sistemul de climatizare. În ceea ce privește materialele, scaunele sunt acoperite cu material textil.

2. Senzațiile de condus cu prima Dacia hibridă și consum

Ajungem acum la partea cea mai importantă a articolului. Jogger utilizează sistemul E-Tech al Renault, asta înseamnă că sub capotă se află 3 motoare. O unitate pe benzină de 1,6 litri, aspirată, și alte două motoare electrice (unul propulsor și încă unul cu rolul de generator). Împreună ele produc în total 140 de CP și 205 Nm cuplu motor. Motorul termic dezvoltă 91 de CP și 144 Nm cuplu motor. Unul dintre motoarele electrice, cel care este folosit și la propulsie, dezvoltă 49 de CP și 205 Nm cuplu. Al doilea motor electric are rolul de starter-generator și produce 20 de CP și 50 Nm cuplu.

În timpul testului am regăsit aceeași direcție moale pe care o știam deja de la versiunea simplă, cu motor termic. Vizibilitatea este excelentă, grație geamurilor ample, iar suspensia face față cu brio gropilor și imperfecțiunilor carosabilului. Suspensia a fost recalibrată pentru a face față și ea noii greutăți a lui Jogger hibrid, care cântărește cu 118 kg în plus facă de modelul termic. Pentru manevrele de mers cu spatele există atât senzorii de parcare, cât și camera de luat vederi din spate.

Jogger Hybrid pornește în modul electric atunci când are suficientă energie în baterie. Puterea celor 3 motoare este trimisă către roțile din față prin intermediul unei transmisii automate, o altă premieră pe modelul Jogger. Nu este o cutie de viteze CVT, ci o cutie de viteze fără ambreiaj ce sincronizează cele șase trepte de viteză (patru pentru motorul termic, două pentru cel electric) și face astfel viața mai ușoară șoferului. Nu există moduri de rulare care să ofere posibilitatea alegerii condusului doar în modul electric, așa că mașina decide singură când să facă asta. Jogger pornește doar cu ajutorul bateriei și rulează electric câțiva kilometri până la viteze de aproximativ 70-80 km/h.

Jogger se comportă bine în oraș, funcționând până la 80% din timp în modul electric și obținând o reducere de 40% a consumului în comparație cu o mașină tradițională pe benzină. La drum lung, accelerația dincolo de 100 km/h se face treptat, iar sunetul motorului termic devine destul de evident. Cutia de viteze automată funcționează decent în majoritatea situațiilor, asigurând fluiditate în timpul condusului, dar poate fi ușor leneșă la accelerările în forță.

Încheiem punând accentul pe consum, Jogger hibrid fiind un model care face din autonomie unul dintre marile sale atuuri. Conform cifrelor anunțate de producător, autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km. Acestea sunt plauzibile având în vedere că în cadrul testului am înregistrat un consum de 4.9 litri de benzină la suta de km.

1. Jogger este un model care se bucură deja de mare succes. Prețul îl ajută foarte mult

O dată pentru că este o mașină spațioasă ce poate transporta până la șapte pasageri, apoi pentru că se vinde și în versiunea GPL, mai prietenoasa cu buzunarul șoferului când vine vorba de consum, dar nu în ultimul rând, succesul ei se bazează pe know-how-ul Grupului Renault, oferind o tehnologie modernă. Până în prezent, la uzina de la Mioveni au fost deja produse aproximativ 80.000 de unități ale modelului Jogger, din care peste 90% au fost exportate în principal în Europa de Vest.

Dacia Jogger Hybrid are o listă de prețuri care pornește de la 23.750 de euro (versiunea Expression cu 5 locuri), dar pentru a te urca la volanul versiunii testate de noi, Expression cu 7 locuri, trebuie să plătești 24.650 de euro. Jogger este disponibil și cu un motor pe benzină + GPL care are un preț de 16.490 de euro (modelul cu 5 locuri).

Intră în GALERIA FOTO

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide