Test Drive Renault Captur facelift – Popularul SUV revine cu o nouă înfățișare – VIDEO

Autor: Ionuț Vîlciu 01 iul. 2024 Știri auto

Popularul SUV subcompact de la Renault a primit în primăvara acestui an un facelift, iar acum a venit momentul să vorbim despre ce s-a schimbat odată cu această actualizare.

Primul contact cu Captur facelift l-am avut cu ocazia lansării naționale a actualizării SUV-ului, model care, de la lansarea primei generații, a fost vândut în peste două milioane de exemplare.

Renault vrea să se asigure că vânzările lui Captur continuă tot așa, astfel că a lansat un facelift care nu doar că integrează designul mașinii cu noua sa gamă de modele, dar introduce și o serie de noi tehnologii, mai ales dacă vorbim despre sistmele prezente la interior.

Schimbarea la față

La exterior, cele mai importante schimbări pot fi observate în partea frontală a mașinii. Captur beneficiază acum de o bară complet redesenată, faruri cu tehnologie LED în standard, care acum au o formă cu totul nou, asemănătoare cu ceea ce am văzut la Scenic E-Tech sau Rafale. Sub acestea, integrate în bara de protecție, putem vedea noile lumini de rulare pe timp de zi (DRL), care acum au luat forma unui fulger.

Odată cu facelift-ul, mașina a primit și un nou nivel de echipare. Acesta se numește Esprit Alpine și, așa cum sigur ați observat și din fotografii, aduce câteva detalii mai sportive, precum bara frontală cu acel element argintiu, jantele cu design special și diametru de până la 19 inch, dar și embleme pe aripile față sau la interior.

Profilul mașinii a rămas aproape neschimbat, cu excepția noilor modele de jante. Același lucru îl pot spune despre partea din spate, acolo unde am regăsit stopuri cu sticlă transparentă, asemenea lui Clio facelift, dar și o bară subtil ajustată.

Cu o lungime de 4,23 metri, Captur rămâne o mașină cu proporții compacte, puțin mai mare decât Clio, mașina cu care împarte și platforma. În combinație cu garda mai înaltă la sol, de 169 mm, este o alegere mai interesantă pentru cei ce caută acea poziție mai înaltă la volan.

Același design, materiale noi

Pe lângă avantajele unei poziții mai înalte la volan sau spațiul mai generos decât într-un Clio, spre exemplu, Captur facelift plusează acum cu noi tehnologii pe care le regăsim la bordul său.

Designul rămâne, în mare parte, neschimbat, păstrând fundamentul pe care îl știam deja de la cea de-a doua generație. Da, există noi finisaje și materiale, mai ales că s-a renunțat complet la pielea animală în favoarea unor materiale mai prietenoase cu mediul.

Bordul este acoperit cu o spumă moale, plăcută la atingere, dar fețele de uși sunt realizate din materiale tari. Cel puțin compensează cu zone moi pentru cotiere și inserții la fel de moi pentru fețele de uși atât în față, cât și în spate. Și, chiar dacă au fost folosite preponderent materiale tari, construcția este solidă și nu am întâmpinat vreun „greieraș” pe parcursul timpului petrecut la bordul mașinii.

Pentru că am avut la dispoziție o mașină în echiparea Esprit Alpine, interiorul a fost presărat cu cusături albe și albastre, logo-uri Alpine, ornamente albăstrui, dar și scaune cu aspect sportiv. Nu vă faceți griji, scaunele sunt confortabile chiar și pe distanțe lungi, dar oferă suficient suport lateral, însă mi-ar fi plăcut să am la dispoziție și suport lombar ajustabil.

La nivel de practicalitate, Captur oferă nu mai puțin de 4 prize USB-C și două prize de 12V la interior, buzunare încăpătoare și un portbagaj de 536 de litri, care poate fi majorat până la 616 prin glisarea banchetei spate, care poate culisa până la 16 cm spre înainte.

Google își face loc la bordul noului Renault Captur

Pe lângă modificările estetice vă spuneam și că Renault introduce noi tehnologii pe Captur. Indiferent de nivelul de echipare, Captur este dotat în standard cu ecranul central de 10,4 inch, pe care rulează un sistem de operare dezvoltat pe Android Automotive 12. Acesta este acompaniat de un instrumentar de bord complet digital. În echiparea de bază, acesta măsoară 7 inch în diagonală, dar nivelurile de echipare mai bogate primesc unul de 10,25 inch în diagonală.

Noul sistem de infotainment OpenR Link are la bază Android Automotive, ceea ce îl face foarte versatil și ușor de folosit. Seamănă foarte mult cu un telefon cu Android, cu care sunt sigur că cei mai mulți dintre noi au luat contact măcar o dată.

Majoritatea funcțiilor mașinii sunt integrate în acesta, dar apreciez că Renault a păstrat funcțiile de bază ale climatizării în format fizic. Din ecran putem activa scaunele încălzite sau parbrizul încălzit, dacă mașina este dotată cu această opțiune.

Fiind un sistem bazat pe Android, hărțile standard sunt furnizate de Google Maps și îmi place că harta poate fi proiectată și în tabloul de bord. De asemenea, aplicații suplimentare pot fi descărcate din Magazin Play, ceea ce oferă un nivel de conectivitate superior. În cazul în care doriți să conectați telefonul la mașină, Captur dispune de conectivitate Android Auto sau Apple CarPlay wireless.

Ce motorizări sunt disponibile în România?

Gama de motorizări pentru Captur este destul de variată, tocmai pentru a se adresa unui public mai larg. În România, SUV-ul francez este disponibil cu cinci motorizări și trei niveluri de echipare: Evolution, Techno și Esprit Alpine.

Cele mai accesibile motorizări sunt TCe 90 și TCe 100 GPL. La baza acestora stă același propulsor de un litru și trei pistoane, supraalimentat cu turbină. După cum îi spune și numele, TCe 90 dezvoltă 90 CP și 160 Nm, fiind cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Aceste două motorizări sunt disponibile doar pe echiparea de bază, Evolution.

De cealaltă parte, TCe 100 este echipat cu o instalație GPL și dezvoltă 100 CP și 170 Nm, dar este cuplat tot la aceeași transmisie manuală cu 6 rapoarte. Grație rezervorului mai mare de GPL, care măsoară acum 40 de litri, Renault spune că autonomia mașinilor echipate cu această motorizare poate ajunge la circa 1.100 de kilometri. Aceste două motorizări sunt disponibile doar pe echiparea de bază, Evolution.

Urmează motorizările mild-hybrid pe 48V, în patru cilindri, de 1,3 litri, ajutate de un motor electric. Acestea dezvoltă 140 sau 160 CP. Cea mai slabă dintre ele este cuplată la o transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce varianta de 160 CP face pereche cu transmisia automată cu dublu-ambreiaj și 7 rapoarte.

Nu în ultimul rând, Renault Captur E-Tech folosește motorizarea full-hybrid de 145 CP. Aceasta folosește un motor de 1,6 litri natural aspirat, care face echipă cu două motoare electrice. Puterea totală a sistemului este de 145 CP, iar bateria sistemului hibrid măsoară 1,2 kWh. Renault susține că 80% din timpul petrecut în oraș se face fără utilizarea motorului cu ardere internă și că poate reduce consumul de carburant cu până la 40%.

Cum se conduce noul Renault Captur?

Am avut la dispoziție un Captur în versiunea Esprit Alpine, echipat cu motorizarea mild-hybrid de 160 CP, cuplată la transmisia automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.

Este și cea mai rapidă dintre versiunile lui Captur, cu un timp de accelerație 0-100 de 8,5 secunde. La capitolul economie de carburant, varianta full-hybrid rămâne incontestabilă, cu un consum mixt declarat de 4,7 – 4,9 l/100 km, în timp ce motorizările mild-hybrid au un consum declarat de 5,8 – 5,9 l/100 km.

Călătoria noastră avea să ne poarte de la București la Brăila. Startul s-a dat de la sediul Renault, de pe Strada Preciziei, iar de acolo ne-am îndreptat către Autostrada Soarelui. Prin oraș am înregistrat un consum de aproximativ 11 l/100 km, în condițiile în care climatizarea a funcționat constant, iar mașina nu a fost menajată.

Ajunși pe autostradă am setat viteza legală pe pilotul automat adaptiv și ne-am continuat drumul până la Brăila, iar la destinația primei zile am înregistrat un consum mixt de 7,4 l/100 km. A doua zi, pe aceeași rută, dar cu direcția București, am văzut un consum ceva mai mic, de 6,8 l/100 km.

Captur a păstrat ușurința comenzilor, având pedale ușor de apăsat și o direcție ușoară, foarte plăcută în oraș, la viteze mici, dar de la care mi-aș fi dorit mai mult atunci când viteza crește. Mi-aș fi dorit un comportament mai bun și din partea cutiei automată. Problema pe care o am cu aceasta nu sunt schimbările de treaptă, care se întâmplă rapid și fără șocuri, ci faptul că kick-down-ul este greoi de multe ori. Transmisia are nevoie de câteva momente să se hotărască chiar și în modul Sport. Din fericire, există padele pe volan cu care te poți juca dacă simți că vrei să preiei tu controlul treptelor de viteză.

Motorul de 1,3 litri este destul de rafinat și îl vei auzi, în mare parte, doar când calci pedala de accelerație mai hotărât. În plus, grație sistemului mild-hybrid pe 48V, pornirile și opririle acestuia sunt fine și nu transmit vibrații prin caroserie. Nu este cel mai dinamic propulsor, dar este rafinat și poate oferi la schimb cifre bune de consum.

În general, mașina stă bine la capitolul antifonare, astfel că vei auzi, în principal, zgomot de rulare de la anvelope, ci nu șuieratul vântului. Dacă tot am pomenit de anvelope, recomand să rămâneți la niște jante mai mici, de 17 sau 18 inch, deoarece cele de 19 inch fac ca ținuta de drum a mașinii să fie rigidă.

Dar Captur rămâne un SUV confortabil, cu o poziție înaltă la volan, pe care știu că mulți clienți ai acestui segment o caută. Vizibilitatea este foarte bună, cu un mic reproș pe care îl pot aduce lunetei, care este un pic îngustă și mai taie din vizibilitate, per total.

Concluzii

Renault Captur facelift reprezintă un refresh binevenit, mai ales că lupta din segmentul B al SUV-urilor și crossoverelor este tot mai aprigă.

Designul respectă noua linie de design a producătorului francez și integrează mai bine mașina în gama actuală, dar, cu toate că interiorul a primit noile tehnologii Renault și sistemul de infotainment bazat pe Android, încă păstrează niște vestigii ale trecutului, cum ar fi satelitul de pe coloana de direcție, pe care sunt montate comenzile sistemului audio.

Grație gamei de motorizări variate, Captur reprezintă o opțiune atractivă atât clineților provați, cât și flotelor, iar motorizarea full-hybrid poate fi un substitut bun pentru diesel, mai ales dacă vreți să folosiți mașina preponderent în oraș.

În România, prețurile pentru Captur facelift pornesc de la 19.450 de euro, cu TVA inclus. O mașină precum cea testată de noi, în echiparea Esprit Alpine, cu motorizarea de 1,3 litri mild-hybrid de 160 CP, are un preț de pornire de 28.440 de euro, cu TVA inclus.

VIDEO cu noul Renault Captur facelift:


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide