Test drive Peugeot 508 Facelift: O specie pe cale de dispariție

Publicat: 27 10. 2023, 15:57
Actualizat: 06 02. 2024, 09:33

Trăim o eră în care majoritatea mașinilor este reprezentată de SUV-uri. Foarte mulți oameni își doresc o mașină cu gardă la sol mai mare, cu o poziție mai înaltă la volan și cu un aspect mai robust, per total. Producătorii livrează astfel de mașini, iar piața le-a primit cu brațele deschise până în punctul în care, pe piața din Europa, au depășit 51% din cota de piața a mașinilor noi vândute.

Dar ce faci dacă nu îți dorești un SUV? Nu mai sunt foarte multe opțiuni dacă vrei ceva suficient de spațios, care să se preteze și pentru călătorii mai lungi. Foarte multe modele sedan și break au fost retrase de pe piață pentru a face loc SUV-urilor, dar încă mai găsim câteva astfel de mașini, ceea ce ne bucură.

Una dintre ele este Peugeot 508, sedanul de clasă medie al producătorului francez, care a primit un facelift la începutul acestui an. Am luat un exemplar la test pentru a vedea ce este nou, ce s-a schimbat și dacă merită să cumperi o astfel de mașină.

Designul te va cuceri

Actuala generație Peugeot 508 a fost o mașină frumoasă de la bun început, iar facelift-ul introdus în 2023 rafinează modelul francez și mai mult. Este un design fluid, iar lipsa ramelor pentru geamuri conferă acestui model un caracter special. Pentru 2023, mașina a primit o parte frontală complet redesenată, cu o grilă ce se pierde pe măsură ce se depărtează de noua emblemă Peugeot.

Indiferent de echipare, 508 este dotat cu faruri cu tehnologie Matrix LED pe care le-am testat pe timp de noapte și chiar pot spune că asigură un nivel foarte bun de vizibilitate. Faza lungă automată va decupa raza pe celelalte mașini, astfel încât să nu orbească ceilalți participanți la trafic, dar va păstra, pe cât posibil, o rază cât mai amplă vizibilitate. Avem și o nouă semnătură luminoasă cu efect 3D, care vrea să imite 3 gheare, o referință adusă leului Peugeot.

De asemenea, partea din spate este dotată în standard cu stopuri cu efect 3D, pe care le vei observa cel mai bine pe timp de noapte. Elementele par că plutesc în interiorul blocului optic și, pentru ca efectul să fie complet, semnalizările au efect dinamic. Per total, este o evoluție estetică ce va plăcea ochiului, care nu a alterat un design foarte reușit încă de la bun început.

Interiorul a primit modificări subtile, dar bine-venite

La fel ca exteriorul, interiorul lui Peugeot 508 nu a fost radical modificat, ci a suferit câteva modificări tehnologice, a primit și materiale mai solide și câteva schimbări de ordin ergonomic. Selectorul transmisiei automate este acum aceeași componentă pe care o întâlnim pe generația nouă de modele, precum 308 sau Opel Astra, ceea ce conferă consolei centrale un aspect mai aerisit.

Instrumentarul de bord digital a fost și el ușor modificat, primind câteva moduri noi de afișare a informațiilor, iar ecranul central de infotainment a fost și el actualizat. Unitatea de 10 inch are o grafică nouă și va putea primi actualizări over the air (OTA). Conectivitatea cu Android Auto sau Apple CarPlay se poate realiza atât wireless, cât și prin cablu, iar sistemul răspunde foarte bine la comenzi.

Mașina a primit și câteva materiale noi, iar combinațiile de tapițerii au un aspect ușor diferit, putând fi configurate opțiuni cu textil, microfibră și piele sau piele naturală de diferite nuanțe, în funcție de preferințe. Fundamentul nu s-a schimbat, ceea ce înseamnă că 508 rămâne o mașină destul de spațioasă, ușor limitată când vine vorba despre spațiul la cap, din cauza liniei joase a plafonului.

Nu avem parte de surprize în gama de motorizări

Peugeot 508 este disponibil cu o gamă destul de cuprinzătoare de motoare. Mezinul familiei este un motor de 1,2 litri, care produce 130 CP, urmat de dieselul pe care l-am avut la dispoziție cu mașina de test; o unitate de 1,5 litri ce produce 130 CP și 300 Nm cuplu. Cei ce caută un hibrid plug-in trebuie să știe că 508 pune la bătaie 3 astfel de motoare, fiind vorba de variațiuni pe tema dată. Toate au la bază un motor pe benzină asistat de componenta electrică. Primele două variante, cele de 180 și 225 CP, folosesc un motor electric.

Însă există și versiunea Peugeot Sport Engineered pentru 508, care aduce în discuție încă un motor electric, montat pe puntea spate, care conferă mașinii 360 CP și tracțiune integrală, fiind cea mai picantă variantă a lui 508 pe care o poți cumpăra. În plus, 508 PSE este disponibil și ca break, astfel că e rost de un sleeper în toată regula.

Cum se conduce Peugeot 508 facelift?

În primul rând, vreau să dau la o parte polemica legată de i-Cockpit. Pentru mine a funcționat foarte bine, mi-am găsit repede poziția la volan, chiar dacă nu este cea mai spațioasă mașină din segment.

În al doilea rând, Peugeot 508 este o mașină foarte bună pentru a parcurge distanțe lungi, mai ales dacă este echipată cu motorul diesel. Toate mașinile vin în standard cu transmisie automată, indiferent de echipare sau motorizare, ceea ce nu este neapărat un lucru rău, mai ales că este o cutie bine calibrată.

Am apreciat faptul că nu are tendința de a subtura motorul doar de dragul economiei de carburant. Apropo de acest lucru, după aproximativ 700 de kilometri parcurși cu mașina, am obținut o medie de 5,1 L/100 km. Asta în condițiile în care nu am menajat mașina și am făcut un drum pe Transfăgărășan, acolo unde am descoperit o suspensie bine setată.

Mașina stă bine pe viraje și amortizează bine gropile și imperfecțiunile suprafeței asfaltice, în general. Direcția nu este cea mai comunicativă, dar este precisă, iar motorul de 1,5 litri diesel își face bine treaba, chiar dacă uneori parcă ai vrea să simți ceva mai mult „zvâc”.

Este o mașină practică?

Peugeot 508, în ciuda formei zvelte, este o mașină destul de practică. Nu, nu va fi la fel de spațioasă precum un SUV precum 5008, dar este o mașină în care pot călători cu ușurință 4 adulți și bagajele lor. Pasagerii dispun de spațiu suficient pentru picioare grație ampatamentului lung de 2,79 metri, cu toate că spațiul la cap este destul de limitat.

Portbagajul are o capacitate de 487 de litri, o valoare bună în clasă, dar are un atu destul de important. Peugeot nu este un sedan tradițional, ci este un liftback. Acest lucru înseamnă că întreaga lunetă se ridică, nu doar capacul portbagajului, ceea ce facilitează încărcarea de obiecte voluminoase.

Concluzii

Peugeot 508 se numără printre puținele sedanuri rămase pe piață și, pentru cineva care caută altceva în afară de SUV și vrea ceva mai ieșit din tipare decât un Volkswagen Passat, 508 poate fi o alegere foarte interesantă. Dacă ai nevoie neapărat de mai mult spațiu, există și versiunea break, care arată cel puțin la fel de bine precum sedanul.

Cât despre prețuri, Peugeot 508 facelift pornește în România de la 40.100 de euro cu TVA inclus. Mașina pe care am avut-o la test, un exemplar în echipare GT, care a primit și câteva dotări opționale, precum sistemul audio Focal, hayon-ul cu acționare electrică sau trapa panoramică, are un preț de listă de 44.939 de euro cu TVA inclus.

VIDEO