Peugeot 2008 din 2020 este șarmant, șic, un fel de boutique cu transplant de tehnologie science fiction. Avem la test noul Peugeot 2008 1.5 BlueDHi cu transmisie automată cu opt trepte și echipare de top GT Line.
Boutique-ul meu pe roți, în nuanța Blue Vertigo cu acoperiș Black Diamond contrastant, este desenat ca o felină, cu gheare și colți LED pe post de faruri și stopuri. Dar în cabină te simți că ești într-un hotel boutique din centrul Parisului.
Există vreun interior mai interesant în clasa asta decât cel al lui 2008? Un instrumentar digital uriaș, i-Cockpit 3D, cu diagonala de 12,3 inci, cu realitate augmentată, și o grafică futuristă, te face să crezi că ai fost răpit de extratereștri. Instrumentarul SF, care îți expune datele relevante referitoare la rulare la două distanțe diferite, este ultra-configurabil.
Pentru controlul climatizării, poți apela la ecranul tactil din consola centrală, dar asta poate fi tare incomod în mers, chiar dacă este orientat ușor către șofer. Tocmai de aceea, Peugeot a ales să păstreze butoanele fizice în consola centrală. Acea consolă care pare să fi fost transplantată după ce a fost donată de o navă spațială. Butoanele metalice, încovoiate ca niște gheare, te magnetizează și parcă îți vine să le apeși, chiar dacă nu ai nevoie. Ai aceeași senzație cu materialul moale de pe suprafețele de contact.
Peugeot nu a gândit cabina asta doar pentru a-ți lua ochii și mințile. A făcut-o și practică. Ușa care acoperă pad-ul pentru încărcarea wireless este și suport pentru telefonul mobil.
Volanul poziționat atât de jos, sub instrumentarul de bord, cu diametru redus, de numai 35 de centimetri, cu partea inferioară aplatizată, este despre ceea ce francezii spun “adorer ou détester” (îl iubești sau îl urăști). Nu există cale de mijloc. Eu l-am iubit din prima clipă, după ce am depășit momentul de șoc.
Nu am navigație, dar am conexiune Android Auto, așa că lucrurile devin simple. Mufele USB și USB-C în consola centrală simplifică și ele viața la bord.
Peugeot 2008 poate primi dotări din clasa premium. Sunt disponibile scaune încălzite (232 de euro), care pot fi comandate și cu funcție de masaj. Da, ați citit bine: SUV mic cu masaj la bord.
Motorul 1.5 BlueHDi, cu 130 de cai putere și 300 Nm, trage cu entuziasm silueta de felină a micului 2008. Transmisia automată cu opt rapoarte schimbă la momentul potrivit și face echipă bună cu dieselul de sub capotă. Mai mult, echipa asta te face să simți mașina capabilă de viraje abordate sportiv și de sprinturi agile. Și echipa asta face treabă bună, pentru că cifrele de consum gravitează în jurul unei valorii medii de 4 l/100 km pe drum național. Modul Sport schimbă datele problemei. Leuțul meu este bine dresat și cu chef de joacă. Aleargă fără să-și piardă suflul, cu un elan impresionant pentru clasa lui, cu atât mai mult cu cât nu are etichetă de sportiv.
În modul Eco devine letargic, dar compensează cu prezența a încă trei moduri interesante: Nisip, Noroi și Zăpadă. Gândit pentru oraș, dar capabil să ofere confort la drum lung, are doar tracțiune față 2008, deci cele trei sunt binevenite la bord, la pachet cu garda la sol de 17 centimetri pentru cele 2-3 săptămâni de zăpadă din timpul iernilor bucureștene. Suspensia anulează denivelările marilor bulevarde și nu face mare tam-tam la denivelările pentru reducerea vitezei pe străduțe înguste din oraș.
La drum lung se simte confortabil, 2008 se așează sigur pe asfalt și dă senzația că este mult mai mare.
Este incredibil că într-o mașină atât de mică ai atât spațiu. Dar în spate, dacă ești un adult înalt, s-ar putea să ai o problemă. Dar știi că e un SUV minuscul, nu? Doar 4 metri măsoară în lungime. Am 4 metri și 5 centimetri de mașinuță simpatică, având aproximativ 14 centimetri în plus față de 208. Stau sus la volan, ceea ce face modelul atât de simplu de condus și de manevrat în spații înguste.
Portbagajul de 435 de litri, impresionant pentru segment, nu are un prag care să te încurge atunci când pui obiecte grele. Pentru a avea acces la compartimentul inferior al portbagajului, ai chiar un mâner elegant în podeaua falsă. SUV-ul acesta este boutique, nu depozit en gross! Rabatarea banchetei creează o suprafață aproape perfect plană.
Cu echiparea GT Line, Peugeot 2008 pornește de la 22.848 (motor pe benzină), iar mașina de test gravitează în jurul valorii de 28.000 de euro. Dacă vi se pare descurajant, trebuie să știți că 2008 pleacă de la 17.850 de euro. Este un preț care îl trimite la vânătoare de Renault Captur, liderul segmentului.
Peugeot dă o nouă dimensiune ideii de SUV mic. Personalitatea captivantă a lui 2008 este amplificată de șarmul unui interior cu ambianță SF, transplantată într-un de hotel-boutique șarmant și foarte șic. Un boutique pe roti, fin și elegant, dar și jucăuș și copilăros, Peugeot 2008 este o alternativă extrem de interesantă pentru cei care vor altceva decât un Volkswagen T-Cross sau un Nissan Juke.