Test drive MG4 Electric – Accesibil, jucăuș și gata să atace piața din România
La finele anului trecut, MG a anunțat că revine pe piața din România. Producătorul britanic, acum deținut de compania chineză SAIC Motor, revine pe piața din România cu o gamă de modele atractivă și trenuri de rulare pentru toate gusturile: termice, hibride și electrice.
Finalul lunii decembrie a anului trecut a marcat revenirea pe piața din România a producătorului britanic MG. Aflat acum sub patronajul SAIC Motor, compania produce mașini accesibile, cu diferite sisteme de propulsie. În România, MG aduce SUV-urile ZS (care are și o versiune complet electrică), HS și EHS, care este varianta plug-in hibridă a lui HS. De asemenea, în țara noastră este disponibil și noul MG4 Electric, poate cel mai interesant model din gama actuală a producătorului britanic.
MG4 Electric este un concurent pentru Volkswagen ID.3 și Cupra Born
Noul hatchback cu zero emisii al producătorului britanic se încadrează categoric în segmentul C. Mașina măsoară 4.287 mm în lungime, 1.836 în lățime, 1.504 mm înălțime și are un ampatament generos, ce măsoară 2.705 mm.
Mașina este un concurent direct pentru Volkswagen ID.3 și fratele acestuia, Cupra Born, dar și pentru Renault Megane E-Tech. Designul este modern, cu linii drepte și precise, muchii ascuțite, ușor agresiv pe alocuri. Partea din față este dominată de bara frontală agresivă, cu prize de aer reale și o grilă de aer activă, ce se închide și deschide în funcție de nevoile de răcire ale mașinii.
Pe laterale nu se întâmplă foarte multe, dar forma mi-a adus aminte de Volkswagen ID.3, fiind destul de simplă. Singurul element care sare în ochi este pragul din plastic negru, care mai reduce din masivitatea lateralelor și protejează caroseria de posibile pietre sau de micile lovituri ce pot apărea în oraș.
Partea din spate este un pic încărcată, având o lunetă destul de mică, parțial obstrucționată de un mic eleron în care este integrat și al treilea stop de frână. Stopurile LED nu se continuă și pe hayon în cazul versiunii testate (Excite), dar o bandă LED le unește pe nivelurile de echipare superioare. Mi-a plăcut în schimb micul spoiler tip „coadă de rață” de pe hayon și faptul că deschiderea acestuia este foarte intuitivă, butonul fiind poziționat fix sub logo-ul MG.
MG4 este construit pe o platformă electrică dedicată
Sub designul angular vom regăsi o platformă dedicată modelelor electrice, iar MG4 este prima mașină pe care a fost folosită. MG se laudă că hatchback-ul electric folosește cel mai subțire pachet de baterii din segment (11 centimetri). În funcție de configurație, sunt disponibile 3 tipuri de baterie. Eu am avut o versiune Excite, echipată cu bateria de 64 kWh (brut)/61,7 kWh (net) și un singur motor electric, de 204 CP și 250 Nm, montat pe puntea spate.
Producătorul declară o autonomie maximă de 450 km în regim WLTP pentru această configurație, iar bateria se poate încărca cu până la 140 kW, ceea ce îi permite să se încarce de la 10 la 80% în doar 26 de minute, dacă aveți la dispoziție o stație suficient de puternică.
Interiorul este spațios grație ampatamentului mare. Până la 4 pasageri pot călători fără probleme la bordul lui MG4, cu spațiu suficient pentru picioarele celor ce vor călători pe bancheta din spate. Am descoperit și că poziția la volan este ușor de setat, cu reglaje ample pentru scaun și pentru coloana de direcție. De asemenea, ergonomia este foarte bună, iar la capitolul siguranță mașina stă bine, fiind notată cu 5 stele în cadrul testelor de siguranță Euro NCAP.
Interiorul este bine asamblat, iar tehnologiile vor satisface majoritatea utilizatorilor
Cabina lui MG4 m-a surprins plăcut, nu doar prin designul simplu și eficient, ci și prin tehnologie. Întregul interior are un aer minimalist, fără comenzi inutile, iar cele prezente sunt poziționate într-un mod foarte intuitiv. Bordul este îmbrăcat în material moale, la fel și zonele de contact cu fețele ușilor, precum și cotiera centrală. Da, plasticul este folosit extensiv, dar m-a surprins să aud, sau mai bine zis să nu aud zgomote ciudate, nelalocul lor. Calitatea asamblării este foarte bună, iar ușile au un sunet de închidere satisfăcător.
Poziția la volan este joasă, un lucru pe care îl prefer, iar scaunele îmbrăcate în material textil sunt confortabile, dar oferă și suficient suport lateral pe viraje. Cu toate acestea, pe echiparea Excite nu există scaune încălzite, ceea ce s-ar putea să se resimtă în zilele răcoroase.
Bancheta din spate oferă spațiu generos chiar și pentru pasagerii mai înalți, dar mi-ar fi plăcut să văd două porturi de încărcare, nu doar unul singur. Astfel, dacă doi pasageri călătoresc în spate, nu se vor certa pe un singur USB. În plus, portbagajul este destul de spațios pentru o mașină din această clasă, iar banchetele pot fi fracționate 60/40.
Tehnologiile oferite de MG4, chiar și pe această echipare intermediară, mi s-au părut satisfăcătoare și ușor de utilizat. Șoferul are în față un ecran de 7 inch ce afișează toate informațiile necesare, de la consum și autonomie, la pilotul automat adaptiv, care este ușor de utilizat. Nu este cel mai configurabil ecran, dar este ușor lizibil.
În centrul planșei de bord regăsim ecranul principal, de 10,25 inch. Pe acesta putem accesa starea bateriei, sursele media, climatizarea, iar versiunile superioare de echipare primesc și navigație. Eu am folosit Android Auto în marea majoritatea a timpului petrecut la volan. Conectarea telefonului se face prin cablu și n-am întâmpinat probleme de conexiune sau alte asemenea. Versiunea testată nu a venit cu padul de încărcare wireless, dar tăvița cauciucată este prevăzută cu decupaje pentru cablul de încărcare, astfel că nu te va incomoda atârnând prin cabină.
Există și aplicația MG iSmart, din care poți închide sau descuia mașina, porni încărcarea, poți monitoriza mașina și eventual să o și găsești pe hartă și poți să pornești climatizarea de la distanță, astfel că poți seta temperatura dorită înainte de fiecare călătorie.
Cum se conduce și ce autonomie am obținut cu noul MG4?
MG4 este dovada că aparențele pot fi foarte înșelătoare. Mașina se conduce foarte bine, ba chiar pot spune că este foarte distractivă la condus. Direcția precisă combinată cu centrul de greutate coborât și motorul montat pe puntea spate fac din MG4 o mașină foarte plăcută de condus. Există 5 moduri de condus: Eco, Normal, Sport, Snow și Custom. Cu acesta din urmă se poate crea un profil individual, în care se pot seta parametri precum tăria direcției, răspunsul accelerației sau intensitatea frânării regenerative.
Mașina s-a dovedit a fi confortabilă chiar și pe distanțe lungi, grație scaunelor comode și suspensiei setate destul de neutru. Mașina este suficient de permisivă și amortizează bine majoritatea gropilor și denivelărilor, dar rămâne suficient de fermă pe viraje, astfel că ruliul nu este deloc pronunțat. Antifonarea este bună, dar putea fi o idee și mai bună, cel puțin în perspectiva mea. La viteze de 100 km/h vei auzi ușor zgomotul produs de oglinzile laterale. Nivelul de zgomot la viteze de autostradă este acceptabil, dar nu vă așteptați să se bată de la egal la egal cu o limuzină de lux. Totuși, mi-ar fi plăcut o mai bună izolare a zgomotului de drum. A existat un efect care apărea doar în anumite situații și genera un zgomot de rulare ciudat, dar acest lucru ar putea fi generat de anvelopele de iarnă cu care am testat mașina.
Cel mai important lucru atunci când vine vorba despre o mașină electrică: cât consumă și ce autonomie are? Pe parcursul testului, am reușit să obțin o medie de 17,9 kWh/100 km. Am condus mașina în oraș, pe o porțiune de autostradă și pe drumuri naționale, iar temperaturile au fost apropiate de pragul înghețului. Astfel, mașina mi-a afișat o autonomie teoretică de aproximativ 350 km.
Mi-ar fi plăcut să văd pompe de căldură pe toate versiunile, nu doar pe variante de echipare superioară. Acest lucru ar fi ajutat autonomia dar, ținând cont că nu am condus mașina pentru a obține cele mai bune rezultate, 350 km în condiții de iarnă nu mi se pare o valoare rea. Menționez că nu am făcut rabat de la climatizare și am încercat toate modurile de condus, inclusiv Sport, caz în care mașina dă dovadă de accelerații solide. MG declară că această versiune atinge 100 km/h în 7,9 secunde și pare că s-au ținut de cuvânt.
Concluzii
MG4 intră pe piața din România cu câteva mașini în vizor, printre care se numără Volkswagen ID.3 și Renault Megane E-Tech. Este o alternativă ce aduce prețuri atractive în joc și nici nu sacrifică foarte multe dotări sau funcții, ba chiar oferă o platformă modernă, eficientă, care beneficiază de viteze bună de încărcare. Comportamentul jucăuș al mașinii este un plus, mai ales dacă vrei să suplinești lipsa unui motor termic cu un șasiu bine setat.
În România, MG4 are un preț de pornire de 31.400 de euro, cu TVA inclus, pentru versiunea Explore, echipată cu bateria de 51 kWh. Mașina testată de noi, o versiune intermediară Excite, pornește de la 35.900 de euro, cu TVA. Singura opțiune pe care o poți alege constă în vopseaua metalizată, care costă 500 de euro în plus. Astfel, pentru 36.400 de euro primești o electrică suficient de capabilă, cu un design modern, un interior spațios, din care poți extrage cifre de autonomie destule de bune.
VIDEO