Test drive Mazda CX-60. Marele SUV japonez
Mazda CX-60 este noua navă amiral a constructorului japonez. Noul SUV este un discipol fidel al Kodo Design, filozofia companiei din Hiroshima.
Avem de-a face cu un SUV care, fără îndoială, are dimensiuni importante: o lungime de 4,74 metri, o lățime de 2,13 metri, o înălțime de 1,68 metri și un ampatament de 2,87 metri.
Grila tipică a radiatorului și farurile dezvăluie la prima vedere apartenența la brand-ul Mazda
CX-60 are forme interesante iar asta se observă cel mai evident în partea frontală, cu logo-ul proeminent. Pe nivelurile de echipare superioare ornamentele devin cromate, și asta nu ar fi ceva neobișnuit, la urma urmei, vorbim despre vârful de gamă al companiei.
Partea din spate are o formă mai rotunjită, recunoscută însă de blocurile optice moderne și de sistemul de evacuarea cu patru orificii.
La interior seamănă foarte mult cu sora ei mai mică, Mazda CX-5
Tabloul de bord este destul de aerisit, iar între șofer și pasager există o consolă centrală masivă. Deși există o serie de caracteristici noi, știi în continuare că te afli într-o Mazda, fie că este vorba de volan, de butoanele familiare sau de comenzile sistemului de infotainment. Există adăugiri notabile din punct de vedere tehnologic, cum ar fi sistemul de infotainment de 12,3 inch, compatibil cu Android Auto și Apple Carplay wireless, și panoul de comandă complet digital.
Noua generație a sistemului multimedia are o grafică mai bună, un meniu mai clar și comenzi mai rapide. Cockpit-ul virtual simulează obișnuitele ceasuri cu care ne-a obișnuit constructorul japonez. Dacă se schimbă modul, se schimbă și culoarea acestora, devenind roșii în modul Sport. Mai există un head-up display mare care are într-adevăr suficient spațiu pentru a afișa cele mai importante informații.
Mașina de test, aflată în partea superioară a nivelurilor de echipare, găsim piele albă și lemn, pentru a completa un ambient de lux. Spațiul este bun, chiar și în ceea ce privește bancheta din spate, care poate găzdui cu ușurință până la trei adulți. Compartimentul pentru bagaje este și el bun, folosind din plin lungimea lui CX-60, oferind o capacitate minimă de 570 de litri și ajungând la un maxim de 1.726 de litri cu scaunele rabatate.
Mazda este un constructor auto cunoscut pentru faptul că merge un pic împotriva curentului
Dacă majoritatea constructorilor au făcut downsizing (un propulsor mic + turbocompresor mare), Mazda și-a păstrat motoarele de doi litri și a introdus chiar unul și mai mare.
Noi am testat un benzinar de 2,5 litri cu patru cilindri care este alăturat unui motor electric destul de puternic. Puterea totală a sistemului hibrid este de 241 kW, ceea ce înseamnă 327 de cai putere și un cuplu de 500 Nm care pune în mișcare toate cele patru roți prin intermediul transmisiei automate cu 8 rapoarte. Deși mașina cântărește aproape 2,1 tone, poate accelera de la zero la 100 km/h în 5,8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 200 km/h.
Este un hibrid plug-in, deci poate fi reîncărcat și la o priză. De aceea, are o baterie de mari dimensiuni, care este ascunsă sub scaunele din spate pentru a nu limita spațiul pentru bagaje. Bateria are o capacitate de 17,8 kWh și ar trebui să reziste până la 63 de kilometri de condus pur electric. Reîncărcarea bateriei litiu-ion se face în puțin peste opt ore la o priză casnică.
În CX-60 te simți la înălțime în spatele volanului. Din cel mai nou SUV Mazda ai o vedere bună asupra traficului din jur, exact așa cum își doresc cei care cumpără SUV-uri mari. Oricine a condus vreodată o Mazda se va simți imediat ca acasă în CX-60. În traficul aglomerat din oraș se poate selecta modul EV, sau complet electric. Cei care vor mai multă adrenalină pe șoselele sinuoase pot alege modul Sport. În acest mod de conducere răspunsul la accelerație este mai rapid, iar servodirecția devine mai rigidă.
Japonezii au pus un hibrid puternic sub capota marelui lor SUV
Apăsarea pe pedala de accelerație este o experiență în sine. Tranziția dintre motorul electric și ce pe combustie este uneori aproape imperceptibil, iar alteori mașina tresare. Cutia de viteze automată merită laude, deoarece schimbarea treptelor de viteză este suficient de rapidă.
Suspensia este capabilă să absoarbă orice asperitate a suprafeței de rulare. În plus, în viraje, intră în joc un sistem care permite mașinii să mențină un centru de greutate stabil și, prin urmare, să evite în mod eficient ruliul care, având în vedere dimensiunile sale, ar fi fost destul de pronunțat.
În ceea ce privește consumul, producătorul se laudă cu o medie de 1,5 litri/100 km. Evident, acesta este cel mai bun rezultat posibil și numai cu bateria încărcată. Altfel, doar cu motorul pe benzină, rezultatul este inevitabil mai mare iar la asta contribuie și greutatea bateriei.
Mazda CX-60 arată și se conduce ca o mașină premium
După ce cele câteva zile în care am condus Mazda CX-60 am rămas cu impresii pozitive. Arată și se conduce ca o mașină premium. Prețul noii Mazda CX-60 este și el în linie cu cel al rivalilor din segmentul de vârf. Modelul de top cu echipare Takumi și motor plug-in hibrid, precum cel testat de noi, are un preț de 64.590 de euro (TVA inclus).