Test drive Mazda CX-5. SUV-ul capabil să-și spună cuvântul chiar și într-un segment plin de rivali
Mazda CX-5 este cel mai bine vândut model al producătorului asiatic, cu aproape 400.000 de unități comercializate în ultimul an. Așadar, este o mașină cheie pentru Mazda, care reprezintă 26% din vânzările anuale ale mărcii în Europa, și care, cu aceste actualizări, va fi din nou în top în 2023. Am avut ocazia să o testăm.
SUV-ul compact al mărcii japoneze nu prezintă nicio inovație estetică majoră, păstrând linia și dimensiunile versiunii precedente. Grila frontală a fost redesenată pentru a arăta mai dreptunghiulară și mai sportivă. Designul Kodo, semnătura mărcii asiatice, se regăsește pe acest model, cu o parte frontală care prezintă o serie de elemente tridimensionale ale grilei pentru a oferi un aspect mai matur și faruri full LED în standard, cu opțiunea de a solicita și faruri Matrix LED.
Am testat Mazda CX-5 e-SKYACTIV G
Nivelul de echipare Homura îi oferă un aspect mai sportiv, cu jante din aliaj de culoare neagră lucioasă și o țeavă de eșapament mai mare cu două terminații. Sub capot se afla un motor pe benzină de 2.5 litri ce produce 143 kW (194 CP), un cuplu motor de 263 Nm, conectat la o cutie automată cu 6 rapoarte. Tracțiunea pentru această versiune se face prin intermediul celor 4 roți.
Așa cum scriam mai sus, nici dimensiunile nu s-au schimbat: CX-5 are o lungime de 4,58 metri, o lățime de 1,85 metri, o înălțime de 1,68 metri și un ampatament de 2,70 metri, pentru a garanta spațiul pentru cei cinci pasageri. Un plus ar fi că nu există un tunel central care să deranjeze pasagerul de pe locul din centru. În acest sens, spațiul este una dintre temele importante ale acestei mașini, cu un portbagaj încăpător ce ajunge la o capacitate cuprinsă între 550 și 1.620 de litri.
Mazda a îmbunătățit semnificativ calitatea materialelor de-a lungul anilor. Interiorul este prevăzut cu materiale moi la atingere, cu cusături de contur, ceea ce îi conferă un aer sportiv. Scaunele sunt disponibile în diferite opțiuni, inclusiv piele neagră cu cusături roșii. SUV-ul oferă o poziție confortabilă și verticală a scaunelor, ceea ce îl face potrivit pentru diverși utilizatori, cu un spațiu suficient pentru cap chiar și pentru persoanele înalte. În general interiorul este bine conceput și versatil, cu opțiuni atractive de echipare.
Interiorul este destul de simplu, dar atrăgător
Habitaclului include tapițerie din piele moale la atingere cu accent roșu, cadrane de climatizare manuale și un design conservator, dar atrăgător. Instrumentarul de bord este analogic, dar pe centrul bordului are un ecran de 10,25 inch. Sistemul de infotainment este controlat prin butoane, cei de la Mazda spun că lipsa unui ecran tactil are rațiuni de siguranță, în modul acesta șoferul nu va fi distras de la condus. Pe consola centală există o placă de încărcare inductivă pentru telefon. Lângă aceasta se află suporturi pentru pahare cu o suprafață moale pentru depozitare. Mașina oferă spațiu amplu și un sistem de camere surround de 360 de grade. Sistemul de infotainment include un sistem audio Bose. Există, de asemenea, un head-up display coltor, foarte util în unele situații.
Comenzile Mazdei CX-5 sunt intuitive. Majoritatea au butoane fizice și sunt ușor de utilizat, începând cu cele pentru controlul climatizării. Planșa de bord masivă este înfrumusețată cu inserții moi din piele artificială, pe care le regăsim și în panourile ușilor.
Sistemul multimedia este controlat prin intermediul buton rotativ și al butoanelor din jurul acesteia, amplasate pe tunel. În mișcare, este o soluție care limitează distragerile și vă permite să vă luați mai puțin ochii de la drum. Unele operațiuni sunt însă incomode; de exemplu, introducerea destinației pe navigație. Ca și până acum, sistemul este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, care se conectează și wireless. Neschimbat, însă, este tabloul de bord. Acesta folosește indicatoare analogice și, în centru, are un mic ecran de 7 inci folosit pentru a arăta viteza.
În ceea ce privește poziția de condus, te poți bucura de o poziție privilegiată, destul de înaltă, pentru a domina traficul.
Spațiul din spate și portbagaj primesc feedback pozitiv
Dacă ne referim la scaunele din spate, calitatea construcției este lăudabilă, materialele moi la atingere contribuind la un confort bun pentru pasagerii din spate. Ușile din spate se pot deschide la aproape 90 de grade, ceea ce făcea accesul convenabil.
În ceea ce privește spațiul pentru picioare de pe bancheta din spate este oarecum limitat atunci când scaunul șoferului a fost reglat pentru o persoană de talie mare. Cu toate acestea, spațiul pentru cap este suficient și, în general, aranjamentul scaunelor din spate este decent. Trecând la portbagaj, acesta are o capacitate de 522 de litri.
Experiența de condus
Mașina testată este o Mazda CX-5 cu un motor de 2,5 litri aspirat natural, care produce 194 CP și un cuplu motor de 263 Nm. Pe autostradă CX-5 are o direcție care se simte naturală și precisă. Izolarea fonică a fost îmbunătățită la modelul facelift, făcându-l mai silențios în comparație cu predecesorul său. Deplasarea este silențioasă la aproximativ 80 km/h. Însă la viteze tipice de autostradă apare un oarecare șuierat în zona parbrizului, dar zgomotul de rulare este întotdeauna bine neutralizat. Pe scurt, se călătorește bine.
Performanțele motorului sunt decente dar îi lipsește puterea instantanee a unui motor turbo. În ciuda acestui dezavantaj, în general, Mazda CX-5 este un vehicul versatil, oferind o experiență de condus satisfăcătoare. Suspensia găsește un echilibru bun între confort și fermitate, chiar și cu roțile mari ale vehiculului. Economia de combustibil este vizibilă pe această Mazda, cu o medie de aproximativ 7,5 litri pe suta de km.
Tehnologia hibridă aleasă pentru motoarele pe benzină este cea mai simplă, adică mild hybrid. Pentru a reduce consumul de combustibil și emisiile, modelul cu patru cilindri dispune, de asemenea, de dezactivarea automată a doi dintre cei patru cilindri. Activarea și dezactivarea acestuia este imperceptibila. Principala calitate a motorului de 2.5 litri este fluiditatea funcționării și absența vibrațiilor. Ca să concluzionăm, CX-5 este capabil să își spună cuvântul chiar și într-un segment plin de rivali.
Fișă tehnică + preț
Model | Mazda CX-5 G194 |
Motor | Skyactiv-G, 2.5 Litri, 4 cilindri |
Cilindree | 2.488 cm3 |
Transmisie | Automată, 6 trepte |
Tracțiune | Integrală 4WD |
Putere nominală kW (CP)/rpm | 143 (194)/6.000 |
Cuplu maxim Nm/rpm | 263/4.000 |
Accelerație 0-100 km/h | 9,5 secunde |
Viteza maximă | 195 km/h |
Greutate | 1.719 kg |
Lungime | 4.575 mm |
Lățime | 1.845 mm |
Înălțime | 1.680 mm |
Ampatament | 2.700 mm |
Gardă la sol | 193 mm |
Volum portbagaj | 550/1.620 litri |
Preț mașină testată (euro, TVA inclus) | 43.943 |