Test drive cu Kia EV6 – De-a dreptul electrizantă
Kia se alătură mișcării de electrificare, iar deschizătorul de drumuri pentru producătorul auto coreean este EV6. Primul său model cu sistem de propulsie electric are un interior spațios, bine asamblat, tehnologie modernă și un șasiu dinamic, toate ambalate într-o caroserie cu aspect futurist.
EV6 este primul model electric dedicat din gama Kia și deschide drumul companiei către ceea ce ar putea fi un viitor electric, ținând cont și de viitoarele restricții referitoare la comercializarea mașinilor cu motoare termice.
Kia EV6 are forme fluide, în același timp destul de agresive, care ar putea crea, la prima impresie, că avem de-a face cu un SUV. Nu este cazul, cu toate că proporțiile lui EV6 ascund niște dimensiuni destul de generoase.
Designul exterior atrage toate privirile
Partea frontală este agresivă, iar echiparea GT-Line sporește și mai tare caracterul dinamic al mașinii. Blocurile optice cu tehnologie LED au un design agresiv, iar toată partea frontală a mașinii pare că are o privire încruntată, ca cea a unui prădător gata de atac. Profilul mașinii inspiră același lucru, având o formă zveltă, bine definită. Și jantele de 20 de inch ajută la acest capitol și, surprinzător, nu au un impact major asupra confortului. Partea din spate incorporează o bandă LED și o lunetă plonjată, dar care nu obstrucționează prea tare vizibilitatea.
Spoiler-ul montat deasupra acesteia nu doar că oferă un aspect mai agresiv mașinii, dar adăpostește și luminile de curtoazie. Apropo de lumini, lămpile pentru ceață și marșarier sunt montate jos, în centru, ca la un monopost de Formula 1, dar au un design care se integrează perfect în cel al barei de protecție.
Este o mașină cu un design aparte, iar acest lucru a fost confirmat de privirile trecătorilor sau a celorlalți participanți la trafic. Kia EV6 chiar atrage atenția.
Interiorul este bine structurat
Dacă exteriorul fură atenția celor ce te văd trecând pe drum, interiorul fură atenția ta. Nu pentru că ar fi cel mai avangardist sau pentru că ar avea o combinație neașteptată de culori, o face pentru cât de utilizabil și practic este.
Începem cu volanul, care este simplu, cu comenzi, dar și cu butonul pentru modurile de condus. Vrei să treci mașina pe Sport? Nici o problemă, o faci de la acel buton. Vrei să treci mașina pe modul Eco? Mai apeși o dată. Cred că asta e tema generală a interiorului, anume ergonomia. Fiecare comandă poate fi utilizată în mod intuitiv și este de apreciat păstrarea comenzilor în mare parte fizice pentru climă.
Alegerea materialelor conferă interiorului un aspect plăcut, dar și o senzație plăcută, calitativă. Majoritatea zonelor pe care vei pune cel mai des mâna sunt acoperite cu materiale moi. Pe măsură ce vom coborî în zona inferioară a interiorului, putem găsi și materiale mai tari, dar este cazul pentru majoritatea mașinilor.
Te acomodezi repede cu tehnologiile de la bord
Kia EV6 are trei ecrane, dintre care două tactile, dar nu vă speriați, sunt ușor de folosit. Există unul fix în spatele volanului, pentru tabloul de bord digital. Acesta este configurabil și poate afișa diferite informații, precum procentajul bateriei, autonomia rămasă, consum de energia, dar și ceea ce se află în proximitatea mașinii. Așa cum am mai văzut și la alte mașini de la Kia sau Hyundai, în momentul în care semnalizezi, o camera îți va reda o imagine în bord, acționând ca o oglindă suplimentară.
Rămânem încă puțin la postul de condus pentru a vorbi despre head-up display. Acesta este proiectat direct pe parbriz, este mare și oferă informații clare, acționând inclusiv ca un afișaj pentru sistemul de monitorizare a unghiului mort.
Ecranul central rulează sistemul cu care am ajuns să ne obișnuim de la mașinile Kia sau Hyundai, dar adaptat pentru o mașină electrică, bineînțeles. Grafica este bună, răspunde bine la atingere și are conectivitate Android Auto și Apple CarPlay cu sau fără fir. Și sistemul de camere 360 are o rezoluție bună și are diferite moduri de redare a imaginii, fiind util pentru parcările în locuri strânse.
Sub acest ecran mai există un altul de dimensiuni mici, care îndeplinește câteva funcții. El este flancat de două rotițe. În funcție de ce dorești să faci, aceste două rotițe vor controla fie clima, fie sistemul audio. Pentru a schimba ceea ce ecranul afișează, este nevoie de o singură apăsare a unei iconițe aflate chiar pe ecran, astfel că se poate comuta facil între comenzile de climatizare și cele media.
Zveltă la exterior, spațioasă la interior
Cred că este cel mai bun mod de a descrie Kia EV6 când vine vorba de proporții și spațiu. Exteriorul atletic nu trădează neapărat spațiul interior, poate doar ampatamentul lung conferă o idee asupra volumului din habitaclu.
Este o mașină destul de mare, cu o lungime de 4,69 metri, dar cel mai impresionant este, cum spuneam, ampatamentul, care măsoară 2,9 metri. Acest lucru conferă mașinii un volum mare la interior, cu spațiu amplu pentru toți pasagerii. Chiar și cu scaunul șoferului dat foarte în spate, tot rămâne suficient spațiu chiar și pentru pasagerii mai înalți. Spațiile de depozitare sunt mari, iar cele din fețele de uși sunt capitonate, ceea ce înseamnă că lucrurile lăsate în ele nu vor zornăi.
O problemă ar putea fi reprezentată linia joasă a plafonului care taie puțin din spațiu, fapt care ar putea să incomodeze persoanele mai înalte. Chiar și așa, scaunele coboară destul de mult și au reglaje ample, lucru care favorizează găsirea unei poziții bune la volan.
Și portbagajul oferă un volum generos, în ciuda spatelui plonjat. Acesta are o capacitate de 520 de litri, dar care scade până la 490 în cazul versiunilor cu sistem audio Meridian.
Kia EV6 este surprinzător de dinamică
Vom începe cu câteva cifre. Varianta din testul nostru a venit cu bateria mare de 77 kWh și un singur motor electric pe puntea spate. Acesta dezvoltă circa 228 CP și 350 Nm cuplu. Fiind o versiune Long Range, această configurație are o autonomie ideală de aproximativ 528 de kilometri. În regim urban, pe vreme rece, autonomia posibilă se învârte în jurul valorii de 400 de kilometri. Timpul de încărcare de la 10 la 80 de procente se poate face, în mod ideal, în doar 18 minute. La o stație care poate încărca mașina cu 50 kWh, bateria ajunge de la 10 la 80 de procente în 63 de minute. De asemenea, Kia EV6 poate încărca dispozitive electrice mai mari și chiar alte mașini electrice.
Acum că am lămurit cum stă treaba cu cifrele de putere și autonomia, trebuie să vorbim și despre cum se conduce mașina. EV6 este surprinzător de dinamică, iar configurația cu un singur motor montat pe puntea spate contribuie la acest lucru. Chiar dacă timpul 0-100 nu este unul care să dea pe spate (7,3 secunde), puterea instantă a motorului electric te face să crezi că este mai rapidă de atât. Reprizele sunt sprintene, ceea ce ascunde masa mașinii de aproape două tone.
Se simte mai mică decât este de fapt
De asemenea, mașina își ascunde masa și prin modul în care se conduce. EV6 se conduce ca o mașină mai mică, iar momentele în care îi poți simți cu adevărat masa sunt rare. Direcția este precisă, suspensia așează bine mașina pe drum, iar puterea motorului electric este suficientă.
Iar dacă vrei să te relaxezi, poți trece mașina pe modul Eco și totul se înmoaie. Accelerațiile se domolesc, iar mașina te îndeamnă să fii eficient. De menționat este că pedala de frână se simte natural, fiind foarte ușor să te dozezi forța de frânare.
Regenerarea se face pe patru trepte, ultima fiind numită i-Pedal. Este aproape un mod de conducere cu o sigură pedală. Este cea mai puternică etapă a regenerării de energie și, dacă este modulată corect, aproape că permite mașinii să fie condusă cu o singură pedală.
Concluzii
Kia EV6 este una dintre cele mai interesante mașini electrice de pe piață, atât prin designul exteriorului, cât și prin faptul că este foarte utilizabilă.
În funcție de ceea ce îți dorești și ai nevoie, mașina vine în patru configurații de baterie și motoare. Astfel că, dacă vrei autonomie mare, poți opta pentru o configurație ca cea din testul nostru. Cea condusă de noi a fost o configurație bine echipată, fapt care a dus ca prețul final să fie de 70.220 de euro. Bineînțeles, cu o configurație chibzuită, prețul va mai scădea, iar un tichet Rabla va mai putea tăia din prețul de achiziție. Prețurile încep în România de la suma de 43.176 de euro.
Kia oferă multă mașină prin electrica EV6. Are un aspect interesant, opțiuni diverse, un interior spațios și confortabil și performanțe bune pentru o electrică de serie. Dacă sunteți pregătiți pentru abordarea unui stil de viață electric, iar infrastructura vă permite deplasarea cu o astfel de mașină, EV6 poate fi o opțiune de luat în calcul.
VIDEO