Mașinile noastre au devenit tot mai inteligente și tot mai sigure. Dar cum arăta un test de impact realizat de BMW în urmă cu 14 ani?
Testul de impact realizat de BMW aduce în prim plan un Seria 3 E90 din 2006. Mașina este supusă unor probe în plus față de cele puse în practică de organizația Euro NCAP. Programul de testare include și proba răsturnării, dar și proba coliziunii din spate.
E90 este mașina construită de producătorul bavarez în perioada decembrie 2004 – octombrie 2013. Versiunea facelift, cu îmbunătățiri la capitolul siguranță, a venit pe lume în 2008, ca model 2009. A fost modelul care a primit în premieră logo-ul xDrive. Până la acea oră, în gama Seria 3, tracțiunea integrală era denumită AWD. Această versiune a ieșit din producție odată cu apariția generației F30.
VIDEO:
La acea vreme, Euro NCAP a notat mașina cu cinci stele în ceea ce privește protecția ocupanților adulți și cu patru stele în ceea ce privește protecția pasagerilor copii. Din păcate, la capitolul “siguranța pietonilor”, modelul a primit o singură stea și 4 puncte dintre cele 36 puse în joc. Bara frontală și capota cu forme angulare, desenate de designerul japonez Joji Nagashima, nu ar fi oferit protecția necesară pietonilor în caz de impact.
Dezamăgitor, dar rezultatul slab a fost un punct de plecare. Producătorii au început ulterior să proiecteze designul mașinilor în așa fel încât participanții vulnerabili la trafic – așa cum au fost denumiți pietonii și bicicliștii abia de curând – să fie protejați.
Impactul frontal a fost realizat la o viteză de 64 km/h, pe 40% din suprafața mașinii, cu un obstacol deformabil. Impactul lateral a presupus lovirea mașinii de către un obstacol deformabil, pe partea șoferului, la 50 km/h. Tot o lovitură laterală, dar de această dată cu un stâlp nedeformabil, a testat nivelul de protecție oferit într-un impact la o viteză de 29 km/h.
VIDEO: