Compania Tesla a fost obligată de un tribunal din München să despăgubească un client din Germania din cauza funcției Autopilot. Astfel, importatorul oficial al mărcii americane va trebui să ramburseze aproape în întregime contravaloarea unui Model X. Prețul de catalog al SUV-ului electric este de 112.000 de euro.
Sistemul de conducere autonomă al modelului cu emisii zero a funcționat defectuos în repetate rânduri. Funcția nu a semnalat șoferului, așa cum ar fi fost normal, îngustarea unui drum, nu recunoștea diverse semnale și uneori frâna inutil. Aceasta este concluzia la care a ajuns o echipă de experți care s-a ocupat de acest caz.
Din cauza pericolelor la care au fost expuși el și familia lui, clientul german a dat în judecată Tesla. Instanța a decis că, din cauza funcționării defectuoase a funcției Autopilot de pe respectivul Model X s-ar fi putut produce accidente, mai ales în traficul din orașele aglomerate.
Avocații companiei americane au declarat că funcția „Autopilot” nu a fost proiectată pentru traficul urban, notează Automotive News. Reprezentanții producătorului american de vehicule cu emisii zero spune că tehnologia de conducere autonomă permite vehiculelor să frâneze și să vireze automat pe benzile lor.
Cu toate acestea, mașinile nu sunt 100% autonome. Instanța bavareză a precizat că nu este fezabil ca șoferii să activeze și să dezactiveze manual această funcție. Asta ar însemna să fie distrași de la condus.
Autoritățile americane de reglementare în materie de siguranță rutieră investighează funcția Autopilot. În ultimele luni au fost raportate 16 accidente în care au fost implicate automobile Tesla. Acestea au lovit mașini staționate la semafor ori aflate în trafic din cauza funcționării necorespunzătoare a sistemului Autopilot. Unele dintre incidente s-au soldat cu rănirea mai multor persoane și decesul alteia.
CEO-ul Elon Musk anunța în martie că Tesla va lansa o versiune de testare a noului software „Full Self-Driving” în Europa la sfârșitul anului curent. „Este destul de dificil să conduci 100% autonom în Europa”, spunea Musk. Acesta invoca atunci situațiile dificile de condus eistente în fiecare țară europeană.