Tesla șochează cumpărătorii germani: Model 3 devine o mașină de lux
Cel mai accesibil model Tesla Model 3 costă acum cu 7.000 de euro mai mult în Germania, ceea ce îl descalifică și de la cele mai mari stimulentele guvernamentale.
La mijlocul lunii martie, Tesla a scumpit versiunile Long Range și High Performance ale Model 3 și a lăsat neschimbat prețul versiunii de bază.
Acum, Tesla crește și prețul versiunii de bază a Model 3 de la 43.000 euro la 50.000 euro, o creștere de 7.000 de euro, reprezentând 17%.
Model 3 este acum considerat o „mașină de lux” în Germania
Nici creșterea prețului nu este singura veste proastă, deoarece Model 3 este acum considerat o „mașină de lux” în Germania, prin urmare nu este eligibil pentru cea mai mare subvenție guvernamentală pentru mașini electrice.
În mod normal, există un bonus de mediu de 9.000 de euro, cu 6.000 de euro de la stat și 3.000 de euro de la producător. Însă, Germania a introdus recent o nouă lege care micșorează reducerea la 5.000 euro pentru orice mașină cu prețuri cuprinse între 40.000 și 65.000 euro, producătorul contribuind cu 2.500 euro. Aceasta este o diferență de 1.500 de euro față de înainte.
„Lipsa de 500 de euro de la producător pot fi găsite în prețul de achiziție la Tesla, în timp ce lipsa de 1.000 de euro din subvenția de stat sunt resimțite imediat de cumpărători, deoarece rambursarea după cumpărare va fi pur și simplu mai mică”, scrie publicația germană Stern.
„Dacă adunăm costurile suplimentare efective, un Tesla Model 3 este acum cu 8.000 de euro – sau cu 21% mai scump” decât înainte, spune revista germană.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Este o cerere extrem de mare pentru Tesla Model 3 în Germania, unde în prezent este cea mai vândută mașină electrică. Germanii așteaptă pentru un Model 3 peste 1 an. Cine își comandă în prezent o mașină îi va fi livrată în mai 2023.
De asemenea, Germania își va reorganiza subvențiile pentru vehiculele electrice și hibride plug-in pentru 2023, ceea ce înseamnă că cumpărătorii pot plăti și mai mult în funcție de momentul în care își primesc vehiculul, deoarece cererea de subvenție se face la data înmatriculării, nu la data achiziționării.
Tesla nu a oferit un motiv pentru creșterea prețului, dar există mulți factori care ar putea fi de vină pe lângă cererea ridicată.
Costurile materiilor prime sunt în creștere pentru toți producătorii de automobile, iar deficitul de microcipuri la nivel mondial a determinat unii producători să livreze vehicule fără toate piesele.
Un tribunal german a acordat unui proprietar de Tesla Model 3 o despăgubire de 69.000 de euro după ce a decis că tehnologia opțională de conducere autonomă a mașinii nu a respectat promisiunea de marketing. Tesla va trebui să ramburseze suma.