Şi dacă tot suntem la ihtiologie, nicio masă fără peşte, nicio zi fără Musk. Băiatul ăsta e “mai pe” pagina 1 decât Trump. În orice ziar. Şi în primul ecran al oricărui site cu şi de maşini. Cum trage o … maşină, pac e din nou vedeta zilei. El comunică pe Twitter şi chiar bagă în seamă pe oricine. Ar trebui să încercaţi. Îş puteţi întreba cum ar trebui să vă faceţi living-ul – alb cu gri sau roz cu vernil. Nu ştiţi ce răspuns veţi primi.
Şi cum stătea Musk şi se gândea că are o problemă cu livrările lui Model 3, care întârzie grupa mare şi deja mii din cei 500.000 care au făcut rezervări, le-au anulat, i-a dat altceva prin cap. Hai să-şi forţeze norocul şi să joace cartea mare a business-ului îm transporturi. Probabil printr-un sistem de leasing aşa cum a făcut Nikola cu primul camion electric. Da, ştim, Nikola, Tesla, sunt lucruri diferite deşi sunt nedezlipite cândva în istorie (anii 1800-1900).
Aşa că Musk s-a plictitist şi de Boring Co – nebunia cu tunelurile pentru capsule de mare viteză care vor travera oceane pe dedesubt, continente şi imaginaţia noastră. Şi aşa a scos sudafricanul primul lui cap-tractor. Are o autonomie de 800 de km. Asta era cam tot ce conta mai mult când vorbeai de un camion electric. Poate să tragă după el 36 de tone şi la încărcare maximă e capabil să meargă ăştia 800 de km. Pe autostradă, cu pilot automat.
Tot plin, atinge suta de km / h în 20 de secunde datorită cuplului instantaneu. Primul cap tractor Tesla are patru motoare electrice independente pe cele 4 roţi-spate, iar garanţia este de 1 milion de km. La cumpărarea unui cap-tractor pe care îl arevuneşti cu 5.000 de euro, proprietarul-transportator primeşte şi un încărcător rapid care umple bateria la 80% din capacitate în 30 de minute. Acum că ştim toate astea, e timpul să ne facem nebunia şi să plecăm în lume. Noi, o maşină mare şi tare, economică. În faţă avem un drum întins spre viitor. Să nu vă uitaţi periuţa de dinţi că-n rest avem de toate la bordul noului Tesla … Semi.
Autor Alexandru Banu