Tesla recunoaște problema de design care duce la desprinderea spoilerelor la Model 3
Tesla recunoaște problema de design care duce la desprinderea spoilerelor la Model 3 în cazul în care mașina trece în viteză prin zone acoperite cu apă.
Producătorul american a emis un buletin tehnic care anunță că va repara pe garanție mașinile afectate de această problemă. Mai exact, potrivit notei emise de Tesla, în unele cazuri, anumite componente ale mașinilor Tesla Model 3 produse înainte de 21 mai 2019 pot fi afectate dacă mașina trece prin zone acoperită de apă ale șoselei, așa cum sunt bălțile. În astfel de cazuri, spoilerul spate se poate desprinde de caroserie, iar sistemul de prindere a acestuia este afectat.
Mai multe cazuri de spoilere spate desprinse în timpul unor ploi torențiale au fost semnalate de proprietarii Tesla Model 3, încă din 2018. În ciuda promisiunilor producătorului american că va investiga cauza acestor probleme și va anunța o soluție, nimeni nu a mai auzit nicio comunicare de la Tesla în ultimii doi ani. A fost nevoie ca un australian să pățească același lucru anul acesta pentru ca situația semnalată să se viralizeze pe Internet iar Tesla să ia măsurile cuvenite.
Problema de design care duce la desprinderea spoilerelor la Tesla Model 3. Ce spune Tesla
Este vorba despre cazul unui australian care în luna iulie a rămas fără spoilerul spate al mașinii sale Tesla Model 3 după ce a trecut printr-o zonă acoperită de apă pe autostradă. Aparent, nu a fost un incident singular, chiar dacă Tesla a refuzat inițial să-i repare gratuit mașina australianului. Motivul bizar invocat de producătorul american a fost că desprinderea spoilerului a fost „un act divin”. După insistențe, Tesla a acoperit costurile reparației.
„Actul divin” a fost însă suficient de popularizat pentru ca Tesla să anunțe că va schimba pe garanție spoilerele afectate de această problemă. Buletinul de service emis de Tesla se referă doar la modelele produse înainte de 21 mai 2019. După această dată, Tesla a schimbat configurația spoilerului spate, dar și a panourilor aerodinamice intermediare. Cu alte cuvinte, Tesla a avut nevoie de un an pentru a remedia problema și de doi ani pentru a recunoaște că aceasta se datorează unei erori de proiectare.
sursa: Electrek