Tesla Model Y nou-nouț, în service după doar 160 km. Ce problemă de fabricație avea

Autor: Radu Țuțulan 06 aug. 2023 Știri auto
Tesla Model Y nou-nouț, în service după doar 160 km. Ce problemă de fabricație avea

O Tesla Model Y, cea mai vândută mașină din Europa în primele 6 luni din 2023, a ajuns în service după doar 160 de kilometri parcuși, în șapte zile, din cauza unei probleme foarte…”zgomotoase”.

Un proprietar de Tesla Model Y a postat online o poză cu mașina pe care tocmai o cumpărase. Nu pentru a se lăuda, ci pentru a arăta ”calitatea” mașinii: portiera nu se închidea.

Modul în care mecanicii de la Tesla au etanșat portiera unui Model Y, înainte de a ieși pe poarta fabricii, ridică multe semne de întrebare când vine vorba de controlul calității. Și nu doar că a trecut ”CTC-ul” inginerilor, dar a și ajuns într-un showroom, de unde apoi a fost cumpărat. Abia când a ajuns pe mâna proprietarului, s-a aflat despre problema de asamblare.

Ce problemă avea noua Tesla Model Y

În timp ce se întorcea acasă, imediat după ce a preluat noul model Y Long Range, proprietarul a sesizat zgomotul neobișnuit de puternic, de parcă ar fi fost deschis un geam. Dar, fiind prima sa mașină electrică, a presupus că șuieratul vântului se datorează lipsei „zgomotului motorului”.

Problema a persistat în următoarele două zile, așa că bărbatul a vrut să se asigure că toate ușile se deschid și se închid corect. Așa a observat defectul. Chederul de deasupra geamului șoferului era vizibil deformat, spre deosebire de cealaltă portieră, a pasagerului, care era la nivelul caroseriei.

”Am făcut programarea în service la doua zile după livrare pentru problema zgomotului. Dimineață am observat chederul, i-am făcut poză și le-am trimis”, a scris proprietarul mașinii pe un grup online destinat celor care dețin vehicule Tesla.

Cât a circulat proprietarul cu noua Tesla

Reacțiile nu au întârziat să apară și foarte mulți au glumit pe seama Tesla și a modului în care mecanicii realizează controlul tehnic al calității (CTC).

Din fericire pentru proprietar, mașina se află în garanție, astfel că întreaga reparație e suportată de Tesla. Nu a parcurs decât 160 km (100 de mile) până când a fost nevoit să intre cu mașina în service, după 7 zile de la achiziție.

Recent, o investigație jurnalistică a scos la iveală că Tesla a manipulat soft-ul de estimare al autonomie, astfel încât pe bord să apară o distanță mai mare care poate fi parcursă cu bateria încărcată. În realitate, nu putea fi parcursă decât jumătate din distanță.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide