O Tesla Model Y, cea mai vândută mașină din Europa în primele 6 luni din 2023, a ajuns în service după doar 160 de kilometri parcuși, în șapte zile, din cauza unei probleme foarte…”zgomotoase”.
Un proprietar de Tesla Model Y a postat online o poză cu mașina pe care tocmai o cumpărase. Nu pentru a se lăuda, ci pentru a arăta ”calitatea” mașinii: portiera nu se închidea.
Modul în care mecanicii de la Tesla au etanșat portiera unui Model Y, înainte de a ieși pe poarta fabricii, ridică multe semne de întrebare când vine vorba de controlul calității. Și nu doar că a trecut ”CTC-ul” inginerilor, dar a și ajuns într-un showroom, de unde apoi a fost cumpărat. Abia când a ajuns pe mâna proprietarului, s-a aflat despre problema de asamblare.
În timp ce se întorcea acasă, imediat după ce a preluat noul model Y Long Range, proprietarul a sesizat zgomotul neobișnuit de puternic, de parcă ar fi fost deschis un geam. Dar, fiind prima sa mașină electrică, a presupus că șuieratul vântului se datorează lipsei „zgomotului motorului”.
Problema a persistat în următoarele două zile, așa că bărbatul a vrut să se asigure că toate ușile se deschid și se închid corect. Așa a observat defectul. Chederul de deasupra geamului șoferului era vizibil deformat, spre deosebire de cealaltă portieră, a pasagerului, care era la nivelul caroseriei.
”Am făcut programarea în service la doua zile după livrare pentru problema zgomotului. Dimineață am observat chederul, i-am făcut poză și le-am trimis”, a scris proprietarul mașinii pe un grup online destinat celor care dețin vehicule Tesla.
Reacțiile nu au întârziat să apară și foarte mulți au glumit pe seama Tesla și a modului în care mecanicii realizează controlul tehnic al calității (CTC).
Din fericire pentru proprietar, mașina se află în garanție, astfel că întreaga reparație e suportată de Tesla. Nu a parcurs decât 160 km (100 de mile) până când a fost nevoit să intre cu mașina în service, după 7 zile de la achiziție.
Recent, o investigație jurnalistică a scos la iveală că Tesla a manipulat soft-ul de estimare al autonomie, astfel încât pe bord să apară o distanță mai mare care poate fi parcursă cu bateria încărcată. În realitate, nu putea fi parcursă decât jumătate din distanță.