Tesla Model S „Plaid” spulberă recordul deţinut pe Nürburgring de Porsche Taycan
După lansare lui Porsche Taycan, Elon Musk, celebrul patron al Tesla, pare să se fi lansat într-o misiune de a demonstra că maşinile Tesla rămân cele mai performante modele electrice produse la ora actuală. Săptămâna trecută, după ce Porsche a stabilit recordul pentru cea mai rapidă maşină electrică pe Nordschleife, Musk a declarat că Tesla va aduce Model S pe circuitul la Nürburgring.
Câteva zile mai târziu, americanii au anunţat o versiune „Plaid” (un termen care face referire la steagul în carouri care marchează finalul unei curse) a lui Model S cu trei motoare electrice şi un nou tren de rulare. De asemenea, Tesla a anunţat şi o versiune cu 7 locuri a lui Model S testată pe Nürburgring, lăsând să se înţeleagă că Tesla testează noi variante ale lui Model S, fără să pară că vânează recordul stabiolit de Porsche.
Portivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport, Tesla a implicat în acest demers mai mulţi piloţi cu experienţă pe Nürburgring, printre care germanul Thomas Mutsch şi suedezii Andreas Simonse şi Carl Rydquist. Un redactor AMS prezent la faţa locului a declarat că Mutsch a înregistrat un timp pe Nordschleife de 7:23 minute, cu 19 de secunde mai bun decât cel obţinut de Porsche Taycan.
Timpul obţinmut de Teslanu este oficial, ci înregistrat manual cu un cronometru obişnuit, dar diferenţa de 19 de secunde eset greu de ignorat, în special de către cei de la Porsche. Tesla ar putea încerca însă în perioada următoare să stabilească un record oficial, chiar dacă acesta ar putea fi contestat pe motiv că a fost obţinut cu o maşină modifcată şi nu cu una de serie.