Tesla Model S a primit actualizări care împing autonomia la 650 km
Tesla Model S a primit actualizări importante în această primăvară, cu impact major asupra autonomiei. Modificările aduse sedanului mărcii americane au permis creșterea autonomiei la circa 650 kilometri, un adevărat record.
La începutul anului, Tesla a lansat o versiune „Long Range Plus” a lui Model S, care a primit din partea agenției americane de protecția mediului (EPA) un rating de 391 de mile. Ratingul certifică autonomia modelului Tesla, care ar trebui astfel să poată parcurge o distanță de 630 km cu un plin de baterie. Ratingul acordat de EPA reprezintă un factor major care influențează decizia de cumpărare a americanilor.
Chiar dacă cei 630 km par suficienți pentru europeni, aparent nu reprezintă o țintă majoră pentru americani. Pentru ei, 391 de mile nu reprezintă altceva decât o încercare eșuată de a atinge ținta psihologică de 400 de mile. Într-adevăr, Elon Musk s-a plâns că testarea a fost desfășurată în condiții improprii, ceea ce a împiedicat Tesla Model S să obțină ratingul scontat – depășirea barierei de 400 de mile (circa 644 km).
Mai exact, Musk a spus că operatorii EPA au lăsat o ușă descuiată și cheia mașinii în interior în perioadele de pauză din timpul sesiunilor de testare. Acest lucru a împiedicat intrarea în stand-by a mașinii testate, ceea ce a afectat într-o oarecare măsură ratingul EPA. Desigur, agenția americană a negat, dar cert este că Musk nu s-a lăsat și a obținut certificarea dorită pentru Model S Long Range Plus.
Ce actualizări a primit Tesla Model S Long Range Plus?
Tesla a anunțat și modificările care au permis creșterea autonomiei peste bariera celor 400 de mile. Iată care sunt acestea:
- Reducerea semnificativă a masei mașinii. Experiența căpătată în domeniul construcției ușoare după introducerea în fabricație a modelelor mai noi Model 3 și Model Y a fost folosită și în cazul modelului mai vechi Model S pentru reducerea masei mașinii. În plus, s-au folosit materiale noi pentru scaune și structura bateriilor, ca și în cazul motoarelor electrice.
- Noile jante aerodinamice „Tempest” reduc rezistența aerodinamică comparativ cu vechile modele de jante. Împreună cu noile anvelope dezvoltate special pentru reducerea rezistenței la rulare, acestea contribuie la creșterea autonomiei cu circa 2%.
- Eficiență mai mare a sistemului de propulsie. A fost înlocuită pompa de ulei mecanică din trenul de rulare spate cu una electrică care îmbunătățește ungerea și reduce frecare, indiferent de viteza de rulare. Împreună cu optimizarea grupului motor față, a permis o creștere cu încă 2% a autonomiei.
- Frânare regenerativă mai eficientă. Tesla a introdus o nouă funcție, „Hold”, care permite creșterea eficienței frânării regenerative încă de la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație. Sistemul funcționează inclusiv la viteze mici, ceea ce permite recuperarea unei cantități mai mari de energie.
Ceea ce este interesant este că Elon Musk pare să fi avut dreptate, pentru că toate aceste îmbunătățiri se aflau deja pe mașina testată prima dată de EPA și care a obținut ratingul de 391 de mile.
Tesla Model S nu este doar eficientă, ci și extrem de rapidă. Într-un videoclip postat pe rețelele de socializare, o Tesla Model S a umilit un Ferrari F12 la o cursă de drag. Nu în ultimul rând, modelul american se dovedește a fi și extrem de fiabil, cu exemplare care au ajuns la peste un milion de kilometri fără probleme majore.
sursa: Electrek