Tesla Model 3, cel mai bine vândut model din clasa medie premium în Europa
Tesla Model 3 este cel mai bine vândut model din clasa medie premium în Europa pe primele șase luni ale anului. Modelul electric american a depășit astfel BMW Seria 3, Audi A4 și Mercedes-Benz Clasa C.
Ceea ce Tesla a reușit în Statele Unite încă de acum câțiva ani, a repetat anul acesta în Europa, depășind concurența producătorilor auto tradiționali. Dacă în urmă cu câțiva ani nimeni nu-și închipuia că un model electric Tesla va convinge mai mulți clienți decât un model consacrat al mărcilor germane, acest lucru a devenit acum realitate. Tesla Model 3 a depășit toți concurenții din segmentul său pe piața europeană, indiferent de tipul de motorizare.
Vânzările europene ale lui Tesla Model 3 au explodat în special în luna iunie, când mașina electrică americană a fost a doua cea mai vândută de pe Continent, depășită doar de Volkswagen Golf. Acest succes a propulsat-o și în topul primelor șase luni, unde a fost liderul segmentului extrem de profitabil al sedanurilor premium din clasa medie.
Tesla Model 3 a reușit astfel să depășească, la mică distanță e drept, BMW Seria 3, liderul en-titre al segmentului (65.752 de unități, potrivit JATO Dynamics). Tesla Model 3 și-a dublat practic vânzările pe primul semestru (+108%), ajungând la peste 66.000 de mașini comercializate în Europa. Cea mai bună piață a sa rămâne Norvegia, unde Tesla a vândut o zecime din volumele lui Model 3.
Tesla Model 3 este cel mai vândut model premium din clasa medie în Europa. Cât au vândut americanii
Pe locul al treilea, la mare distanță, se află Audi A4, cu numai 34.096 de unități, în scădere cu 5 procente față de anul trecut. Mercedes-Benz se află doar pe locul 4, cu 25.088 unități vândute și o scădere de 18 procente, fiind urmat de Volvo V60, Audi A5, Polestar 2, Alfa Romeo Giulia, Volvo S60 și Jaguar XE.
Succesul lui Model 3 a adus segmentului mediu premium un avans semnificativ în ceea ce privește electrificare. Clienții din această zonă de piață sunt dispuși să cheltuiască sume semnificative pentru a avea cele mai avansate tehnologic modele de mașini. Nu este de mirare că electrificarea pe această piață a accelerat semnificativ. Vânzările din primul semestru au adus o creștere de la 15% la 28% a cotei de piață a motorizărilor full electric, în timp ce modelele plug-in hybrid au crescut de la 10% la 13%. În același timp, cota de piață a motorizărilor diesel a scăzut de la 45% la 33%, iar benzina, de la 30% la 26%.
Totuși, succesul lui Tesla Model 3 nu este unul de durată, potrivit celor de la JATO. Lansarea unor modele electrice noi în acest segment, cum este BMW i4, vor reduce cota de piață a lui Model 3. Acesta este amenințat chiar din interior, de Tesla Model Y, care are un potențial de acaparare a pieței mult mai ridicat.
sursa: JATO Dynamics