Tesla Model 3 este cel mai bine vândut model din clasa medie premium în Europa pe primele șase luni ale anului. Modelul electric american a depășit astfel BMW Seria 3, Audi A4 și Mercedes-Benz Clasa C.
Ceea ce Tesla a reușit în Statele Unite încă de acum câțiva ani, a repetat anul acesta în Europa, depășind concurența producătorilor auto tradiționali. Dacă în urmă cu câțiva ani nimeni nu-și închipuia că un model electric Tesla va convinge mai mulți clienți decât un model consacrat al mărcilor germane, acest lucru a devenit acum realitate. Tesla Model 3 a depășit toți concurenții din segmentul său pe piața europeană, indiferent de tipul de motorizare.
Vânzările europene ale lui Tesla Model 3 au explodat în special în luna iunie, când mașina electrică americană a fost a doua cea mai vândută de pe Continent, depășită doar de Volkswagen Golf. Acest succes a propulsat-o și în topul primelor șase luni, unde a fost liderul segmentului extrem de profitabil al sedanurilor premium din clasa medie.
Tesla Model 3 a reușit astfel să depășească, la mică distanță e drept, BMW Seria 3, liderul en-titre al segmentului (65.752 de unități, potrivit JATO Dynamics). Tesla Model 3 și-a dublat practic vânzările pe primul semestru (+108%), ajungând la peste 66.000 de mașini comercializate în Europa. Cea mai bună piață a sa rămâne Norvegia, unde Tesla a vândut o zecime din volumele lui Model 3.
Pe locul al treilea, la mare distanță, se află Audi A4, cu numai 34.096 de unități, în scădere cu 5 procente față de anul trecut. Mercedes-Benz se află doar pe locul 4, cu 25.088 unități vândute și o scădere de 18 procente, fiind urmat de Volvo V60, Audi A5, Polestar 2, Alfa Romeo Giulia, Volvo S60 și Jaguar XE.
Succesul lui Model 3 a adus segmentului mediu premium un avans semnificativ în ceea ce privește electrificare. Clienții din această zonă de piață sunt dispuși să cheltuiască sume semnificative pentru a avea cele mai avansate tehnologic modele de mașini. Nu este de mirare că electrificarea pe această piață a accelerat semnificativ. Vânzările din primul semestru au adus o creștere de la 15% la 28% a cotei de piață a motorizărilor full electric, în timp ce modelele plug-in hybrid au crescut de la 10% la 13%. În același timp, cota de piață a motorizărilor diesel a scăzut de la 45% la 33%, iar benzina, de la 30% la 26%.
Totuși, succesul lui Tesla Model 3 nu este unul de durată, potrivit celor de la JATO. Lansarea unor modele electrice noi în acest segment, cum este BMW i4, vor reduce cota de piață a lui Model 3. Acesta este amenințat chiar din interior, de Tesla Model Y, care are un potențial de acaparare a pieței mult mai ridicat.
sursa: JATO Dynamics