Potrivit lui Elon Musk, Tesla ar fi deschisă în privința unei fuziuni cu un alt producător auto. Controversatul antreprenor nu a oferit alte detalii, dar anunțul vine într-un moment în care acțiunile Tesla s-au apreciat semnificativ, fiind de departe cel mai valoros producător auto din lume.
Tesla a fost întotdeauna un producător auto independent, chiar dacă a fost de mai multe ori implicată în parteneriate cu alți giganți ai industriei auto. Atât Toyota, cât și Daimler au investit masiv în producătorul american de mașini electrice, ambii ocupând poziții importante în acționariatul Tesla. În același timp, Tesla a furnizat Toyota și Daimler sisteme de producție electrice până la jumătatea anilor 2010.
Daimler și-a vândut participația pe care o deținea la Tesla în 2014, în timp ce Toyota a făcut același lucru în 2017. Erau vremuri în care producătorii tradiționali erau convinși că nimeni nu va reuși să facă profit cu mașini electrice, iar Elon Musk era privit ca un excentric pe cale să se ruineze urmărind un vis imposibil.
Cu siguranță, atât Daimler cât și Toyota regretă deciziile de a vinde acțiunile Tesla, acum când valoarea acestora a urcat până la cer. Dacă în 2014 o acțiune Tesla se tranzacționa cu circa 150 de dolari, astăzi cotația este de aproximativ 600 de dolari, și asta în condițiile unui split de 1:5. Practic, cele 799 de milioane de dolari obținute de Daimler pentru vânzarea acțiunilor Tesla ar fi valorat astăzi aproape 16 miliarde. Toyota deținea de trei ori mai puține acțiuni Tesla, dar asta nu înseamnă că pierderea e mai puțin dureroasă.
În ultimii ani, Tesla nu a avut niciun parteneriat cu alte companii în afară celor pentru vânzarea de certificate verzi. Astăzi, dată fiind diferența disproporționată de valoare între Tesla și ceilalți producători auto, discuția unei fuziuni pare și mai neverosimilă. Cu toate acestea, Musk a declarat că nu ar refuza o discuție pe această temă.
„Cu siguranță nu vom lansa o acțiune de preluare forțată, dar dacă cineva crede că e o idee bună să fuzioneze cu Tesla, am putea avea o astfel de conversație” a declarat Musk într-o discuție cu jurnaliștii de la grupul german de presă Axel Springer.
Tesla a cumpărat mai multe companii în ultimii ani, dar toate dețineau tehnologii în domeniul producției de vehicule sau talente în domeniile de interes pentru Tesla. Chiar dacă Tesla are puterea financiară să cumpere oricare alt producător auto de pe piață, inclusiv Toyota sau Volkswagen, este greu de crezut că ar fi interesat în orice ar avea aceștia de oferit – de la capacități de producție la tehnologii. Pe de altă parte, producerea de mașini cu motoare termice ar fi în contradicție cu întreaga filosofie Tesla.
sursa: Electrek