Tesla are viață grea în Europa: Germania nu vrea să audă de Autopilot
Tesla are viață grea în Europa, unde Germania nu vrea să audă de sistemul Autopilot. O instanță germană a interzis Tesla să promoveze sistemul de conducere autonomă Autopilot în reclame. O astfel de decizie în Germania ar putea însemna că Tesla nu va putea face reclamă sistemului Autopilot niciunde în Europa.
Potrivit deciziei unei instanțe germane, Tesla nu are voie să facă reclamă sistemului Autopilot. Un judecător din München a dat marți o decizie prin care prezentarea funcțiilor de conducere autonomă ale mașinilor Tesla în reclame este prezentată ca înșelătoare pentru clienți.
Folosirea cuvântului „autopilot”, alături de alte materiale de marketing, sugerează că vehiculul este complet autonom, deși tehnologia solicită șoferului să fie alert tot timpul, a stabilit instanța. Procesul a fost intentat de organizația industrială germană Wettbewerbszentrale, care are rolul să identifice practicile anti-concurențiale.
Tesla are viață grea: Ce se întâmplă cu sistemul Autopilot în Europa?
Sistemul Autopilot al Tesla a atras critici din partea autorităților de reglementare, inclusiv din partea Comisiei pentru Siguranța Transporturilor Naționale din Statele Unite (NTSB), întrucât nu include garanții.
Sistemele pentru asistența șoferilor, care pot efectua sarcini de conducere a automobilelor pe perioade lungi de timp, cu o intervenție minimă sau chiar inexistentă din partea șoferilor, au provocat îngrijorarea că aceștia vor fi tentați să își neglijeze obligațiile de a controla permanent vehiculele.
Răspunzând unui mesaj pe Twitter, Elon Musk, șeful Tesla, a spus că piloții nu iau pauză când pilotul automat al unui avion este activat. „Funcția Tesla Autopilot a fost denumită după termenul folosit în aviație”, a spus Musk. „Totodată, cum rămâne cu „autobahn?”, a adăugat Musk, referindu-se la cuvântul german pentru autostradă.
Sistemul Autopilot a fost implicat în numeroase accidente răsunătoare de la lansare, ceea ce i-a făcut pe mulți să pună la îndoială capabilitățile de conducere autonomă oferite de mașinile Tesla. Recent, o Tesla a lovit o ambulanță și o mașină de poliție, iar primele cercetări arată că rula pe Autopilot în momentul accidentului.
Numeroasele accidente nu au împiedicat Tesla să devină cel mai valoros brand auto în urmă cu două săptămâni, cu o capitalizare de peste 200 de miliarde de dolari.
sursa: Reuters