Tesla are planuri mari în Europa. Model Y va fi lansat mai devreme
Tesla are planuri mari în Europa, unde plănuiește să producă 500.000 de mașini pe an în noua sa fabrică Gigafactory de lângă Berlin. Construcția acesteia va începe anul viitor și va crea 10.000 de locuri de muncă pentru germani.
În afară de fabrica propriu-zisă, Tesla va înființa la Berlin un centru de tehnologie și design, în vecinătatea noului aeroport al orașului. Într-o primă fază, fabrica va produce baterii și motoare pentru mașinile electrice Tesla care vor fi asamblate în Berlin. Ulterior, aici va fi produs Tesla Model Y și, ceva mai târziu, Tesla Model 3.
Potrivit unui studiu al Deutsche Bank, Tesla se află într-o fază foarte avansată cu producția lui Model Y, ceea ce ar putea să însemne că aceasta va demara înainte de data planificată. Această ipoteză este confirmată de furnizorii din Taiwan, care au primit solicitări să accelereze procedurile.
„Informații de la furnizorii de componente din Taiwan pentru Tesla Model Y anunță că Tesla a cerut livrarea comenzilor mult mai devreme decât era prevăzut”, a declarat pentru CNBC analistul Emmanuel Rosner de la Deutsche Bank. „Furnizorii taiwanezi au arătat că lucrează pentru a accelera demararea producției de serie cu șase luni mai devreme decât planul inițial”.
Tesla anunțase în octombrie că startul producției lui Model Y ar putea începe în vara anului viitror, în loc de toamnă, așa cum era prevăzut. Acum, se pare că producția lui Model Y ar putea demara chiar mai devreme, posibil chiar din primăvară.
„Instalarea echipamentelor pentru fabricarea lui Model Y este aproape finalizată, înainte de data prevăzută. Ne mișcăm mai rapid decât anunțasem anterior, folosind experiența dobândită la inaugurarea fabricii Gigafactory din Shanghai”, spunea un reprezentant Tesla cu numai două luni în urmă.
Tesla ar fi putut alege o altă țară decât Germania pentru construirea Gigafactory, mai ales dacă luăm în calcul costurile ridicate cu forța de muncă din această țară. Elon Musk a dorit însă să transmită un semnal puternic industriei auto germane, prin ridicarea unei fabrici chiar în curtea producătorilor consacrați de aici.