Tesla a retras sistemul Full Self-Driving beta din cauza problemelor software

Publicat: 30 10. 2021, 11:22

Tesla a retras sistemul Full Self-Driving beta din cauza problemelor software. Măsura vine pe fondul investigației agenției americane de siguranță a traficului NHTSA privind siguranța tehnologiei Tesla de conducere semiautonomă.

Intră în Galeria FOTO

La mai puțin de o zi de la lansare, Tesla a retras ultima versiune a sistemului de conducere semiautonomă Full Self-Driving (FSD), aflat în teste pe anumite mașini. Măsura a fost luată după ce mai mulți utilizatori înscriși în programul de testare beta au reclamat avertizări false de coliziune și alte probleme deranjante.

Tehnologia de conducere semiautonomă a Tesla FSD se află în centrul unui scandal, fiind investigată de agenția americană de siguranță a traficului NHTSA. Agenția investighează mai multe accidente produse în timpul în care mașinile rulau în modul semiautonom. Este vorba, în special, de accidente cu mașini de intervenție și autospeciale ale Poliției.

Potrivit Automotive News, Elon Musk a confirmat pe Twitter retragerea ultimei versiuni, atrăgând atenția că este vorba de o versiune beta și că problemele sunt ceva normal în această fază de testare.

„Observăm probleme cu versiunea 10.3, așa că deocamdată revenim la 10.2. Aveți în vedere că e ceva norma cu software beta. Este imposibil să testăm toate configurațiile hardware în toate condițiile cu departamentul QA (Asigurare a Calității) intern, de unde și faza beta publică”, a scris Musk.

Tesla a retras sistemul Full Self-Driving beta din cauza problemelor software. Ce s-a întâmplat

Lansarea versiunii 10.3 a sistemului FSD, care include mai multe optimizări, a fost anunțată vineri, 22 octombrie. O parte nesemnificativă a deținătorilor de mașini Tesla au primit această actualizare. Sâmbătă, Elon Musk vorbea deja de o probabilă întârziere cu o zi a actualizării. Apoi, sâmbătă, șeful Tesla a anunțat actualizarea de duminică.

„Probleme cu virajul la stânga la semafor, în unele situații, descoperite de departamentul intern de QA în versiunea 10.3. Se lucrează la o soluție, probabil va fi lansată mâine”, a scris Musk sâmbătă pe Twitter.

Potrivit mai multor clipuri video postate de cei care au primit acces la versiunea beta a sistemului, software-ul FSD cu versiunea 10.3 emite avertizări de coliziune frontală în situații în care nu există niciun pericol iminent. Unele mașini frânează fără motiv, potrivit mai multor utilizatori care și-au exprimat frustrarea pe rețelele de socializare.

După retragerea ultimei versiuni, compania americană nu a mai anunțat o dată de la care va fi disponibilă actualizarea. NHTSA a deschis în august o investigație a sistemului Autopilot în care sunt analizate datele furnizate de 765.000 de mașini comercializate în Statele Unite. Investigația vine după o serie de accidente în care au fost implicate mașini Tesla și vehicule de intervenție, inclusiv mașini de poliție.