Tesla a concediat un angajat din echipa care testa sistemul Autopilot după ce acesta a distribuit recenzii video sincere pe canalul său de YouTube, despre cum a funcționat sistemul beta de conducere fără șofer în diferite locații din Silicon Valley.
John Bernal a fost demis în a doua săptămână a lunii februarie a acestui an. Acesta avea funcția de operator de testare a sistemelor avansate de asistență a șoferului.
În plus, Tesla i-a întrerupt și accesul la sistemul Full Self Driving Beta (FSD Beta) în vehiculul pe care îl deține personal, un Tesla Model 3 din 2021.
Opțiunea FSD Beta reprezintă un set de noi funcții de asistență pentru șofer care nu sunt încă finalizate.
Trăsătura principală este „autovirarea pe străzile orașului”, care permite mașinii să meargă singură în medii urbane complexe, fără ca șoferul să atingă volanul. Clienții trebuie să aibă mai întâi FSD, care costă 12.000 de dolari sau 199 de dolari pe lună în S.U.A., iar apoi să obțină și să mențină un scor ridicat pentru siguranța în trafic, determinat de software-ul Tesla care le monitorizează obiceiurile de conducere.
Deși Tesla nu a dat detalii despre motivul pentru care a fost concediat, Tesla și alte companii din Silicon Valley promovează adesea o cultură a loialității. Criticile interne pot fi tolerate, dar nu și cele în public.
Angajatul concediat spune că a cumpărat un Model 3 la final de 2020 pentru că Tesla le-a oferit angajaților acces gratuit la FSD – care în mod normal costa 8.000 de dolari. În schimb, angajații au fost de acord ca Tesla să colecteze date din vehicule.
Bernal a fost concediat după ce a postat un video în care Model 3 a lovit bolarzi în San Jose în timp ce sistemul FSD Beta era activat. Managerii i-au spus verbal că „a încălcat politica Tesla”, iar canalul său de YouTube era un „conflict de interese”. Bernal a spus că a fost întotdeauna transparent cu privire la canalul său de YouTube AI Addict.
Potrivit unei analize CNBC, aproximativ zece din 60 de videoclipuri pe care le-a postat au dezvăluit defecte în FSD Beta.