Prima parte a primăverii este o perioadă schimbătoare din punct de vedere al temperaturilor. Pentru șoferii românii, planificarea zilei în care să treacă de la anvelopele de iarnă la cele de vară poate este discutabilă.
Anvelopele de vară oferă manevrabilitate și frânare pe uscat/umed. În mod evident acestea nu sunt concepute pentru performanțe optime pe timp de iarnă.
Trecerea de la anvelopele de iarnă la cele de vară nu se bazează pe o anumită dată. Operațiunea de schimbare are la bază temperaturile exterioare și condițiile de drum.
Când temperaturile încep să se situeze în jurul valorii de șapte grade Celsius, este un moment bun pentru a lua în considerare efectuarea schimbării. Anvelopele de vară încep să piardă din aderență atunci când temperatura scade sub acest punct. Anvelopele de iarnă încep să se uzeze și să ofere un răspuns mai slab atunci când termometrul urcă peste șapte grade. În general, prima jumătate a lunii martie nu este ideală pentru a renunța la anvelopele de iarnă.
În momentul în care nu sunt prea multe ninsori anunțate în perioada următoare, iar temperaturile rămân constant calde, luați în considerare o programare la service pentru schimbarea anvelopelor. Astfel veți evita aglomerația.
Conducerea în condiții de căldură reală (peste 26 de grade Celsius) va deteriora aproape sigur anvelopele de iarnă. Totodată, acestea se vor uza foarte repede. Cauciucul va deveni foarte moale pe măsură ce temperatura crește.
Cu cât o anvelopă este mai bună la temperaturi extrem de scăzute, cu atât va fi mai slabă la căldură extremă, iar conducerea cu anvelope de iarnă în iulie nu este o idee bună.
Pe de altă parte, conducerea cu anvelope de vară în timpul iernii le-ar putea deteriora și este extrem de periculoasă.