Recent, cei de la Toyota au dezvăluit presei câteva
dintre inovaţiile lor în materie de siguranţă, în Japonia.
Este vorba despre sisteme aflate, mai mult sau mai puţin, în
stadiul de prototip şi care vor fi integrate în viitoarele modele
ale gigantului japonez.
În cazul de faţă, vorbim despre o nouă funcţie care va
face parte dintr-un avansat sistem „pre-collision system”:
controlul direcţiei. Adică o caracteristică inedită, care
nu se regăseşte pe sistemele de prevenire a accidentelor din cazul
altor mărci.
Sistemul Toyota utilizează mai multe camere de filmat, precum şi
un radar special „milimeter wave”, acestea fiind plasate în partea
din faţă a maşinii şi având rolul de a sesiza situaţii de genul
pietonilor careapar brusc în faţa maşinii. Computerul
central al sistemului pre-collision calculează foarte rapid
modalitatea în care maşina trebuie să frâneze şi să vireze
pentru a evita impactul, pe baza unui algoritm complex, realizat în
urma analizării situaţiilor şi accidentelor din viaţa reală.
Pentru moment, oficialii nu au dat detalii referitor la momentul
introducerii în serie a acestui sistem inovator, nici care vor fi
primele modele care vor beneficia de acesta, dar japonezii promit
că nu mai avem de aşteptat mult până la inaugurarea noii tehnologii
– cel mai probabil, primele vor fi modelele premium cu
sigla Lexus.
Pe lângă acest sistem, cei de la Toyota mai pregătesc şi
altele: un senzor din volan care analizează bătăile inimii
şoferului, pentru a evita accidentele cauzate de infarctul în
timpul condusului; „the pop-up hood” – capota motorului care se
ridică puţin în cazul impactului cu un pieton, pentru a amortiza
şocul; un sistem anti-orbire, de filtrare a luminii farurilor
maşinilor din faţă.
Noua tehnologie Toyota Collision Avoidance Assist de pe
tare.ro