Tehnologii noi pentru caroserii – Lotus Engineering
În mod evident o caroserie mai uşoară are efecte pozitive directe atât asupra performanţelor dinamice, cât şi asupra consumului. Cei de la Lotus au reuşit să reducă greutatea unei caroserii de Toyota Venza cu 36% utilizând componente fabricate din magneziu, aluminiu, oţel de înaltă rezistenţă şi materiale compozite. Acestă tehnologie, denumită „body-in-white” necesită montarea a peste 400 de piese, însă inginerii de la Lotus au reuşit să reducă necesarul de componente la 170.
Conform inginerului şef de la Lotus, o reducere a greutăţii cu 10% înseamnă o diminuare a consumului de carburant cu 6-8 procente. Rezultatele studiului comandat de CARB au fost făcute publice luna trecută, iar acestea sunt extrem de interesante. La o reducere a greutăţii caroseriei cu 36% rezultă o scădere a consumului de carburant cu până la 23%. Este foarte adevărat că această tehnologie implică costuri suplimentare, dar conform studiului, la o producţie anuală de 50.000 de unităţi, acesta s-ar ridica doar la 3% per autovehicul.
Cei de la CARB speră că prin acest studiu, dar mai ales prin efectele pozitive ale tehnologiei „body-in-white”, să convingă producătorii de vehicule să utilizeze tehnologia pe scară largă.