Tehnologie Volvo de evitare a accidentelor
Prima dintre ele este frânarea automată pentru evitarea accidentării petonilor, denumită Collision Warning with Auto Brake. Sistemul se foloseşte de un radar cu unghi mare de vizibilitate care "vede" pietonii de pe carosabil. În momentul în care maşina se apropie de un obstacol un indicator de pe ceasurile de bord anunţa şoferul despre acest lucru. Dacă riscul de accident creşte sistemul de frânare de urgenţă este activat pentru a fi gata să furnizeze presiune maximă în momentul frânării. Când impactul este inevitabil maşina frânează singură, putând reduce viteza automobilului cu până la 25 de km/h.
A treia tehnologie în teste la Volvo constă în posibilitatea de comunicare între automobile, ce îşi pot transmite între ele informaţii cu privire la siguranţa rutieră. Principalul obstacol îl reprezintă stabilirea unui protocol unic de comunicaţie, o limbă care să fie înţeleasă de toate maşinile.
Iniţiativa celor de la Volvo este laudabilă, numeroase accidente putând fi evitate prin implementarea acestor tehnologii. Dar particularitatea fiecărui accident în parte, posibilitaţile foarte multe de reacţie ale unui şofer şi capacitatea tehnologică redusă de a citi perfect traficul reprezintă principalele neajunsuri ce trebuie rezolvate de Volvo, pentru a evita astfel ca sistemele implementate să facă mai mult rău decât bine.