Tehnologia viitorului la Volvo – idei inedite pentru maşinile electrice
La începutul acestui an Imperial College din
Londra a iniţiat un proiect de dezvoltare a unui material
compozit format din fibre de carbon şi răşină polimerică care ar
putea încărcă şi conserva energia mai rapid şi în cantităţi mai
mari decât o baterie convenţională. În acelaşi timp acest material
poate fi foarte rezistent şi flexibil putând fi astfel modelat
astfel încât să permită înlocuirea unor componente de caroserie
auto precum capota, plafonul sau chiar uşile laterale.
În proiect au fost incluse nouă companii şi institute europene.
Volvo Cars este singurul producător auto care
participă în acest proiect cu un buget de aproximativ 3.5 milioane
Euro din fonduri europene.
Durata planificată a proiectului este de trei ani. Într-o primă
etapă se va lucra pentru dezvoltarea materialului compozit şi la
definirea modului în care acesta ar putea fi produs la nivel
industrial.
„Rolul nostru este să contribuim la expertiza modului în care
această tehnologie ar putea fi integrată în viitor şi să participăm
cu idei în legatură cu avantajele şi dezavantajele sale în materie
de cost şi funcţionalitate „, declară Per-Ivar Sellergren, inginer
de dezvoltare în cadrul Centrului de Materiale Volvo Cars.
La început materialul va fi folosit pentru construcţia nişei în
care se depozitează roata de rezervă care astfel va fi transformată
într-o baterie compozită.
Dacă proiectul va avea succes ar putea folosit în foarte multe
arii de aplicare. Spre exemplu, telefoanele mobile ar putea fi la
fel de subţiri ca şi cardurile de credit iar laptopurile ar putea
avea o durată de utilizare mai lungă fără a necesita reîncărcarea
bateriei.