Țeapa la care mulți clienți se expun. Skoda Octavia cu 200.000 KM dați înapoi
Piața mașinilor second-hand încă reprezintă o alternativă viabilă pentru foarte mulți dintre cei ce vor să își achiziționeze o mașină. Totuși, dacă nu îți iei măsurile de precauție necesare, s-ar putea să pici în plasa vânzătorilor necinstiți. Acest lucru se putea întâmpla și celui care a dorit să cumpere o Skoda Octavia din 2014, care s-a dovedit că avea kilometrajul modificat.
Nu toată lumea dispune de bugetul necesar pentru cumpărarea unei mașini noi, așa că piața automobilelor uzate este o alternativă cât se poate de promițătoare. Există foarte multe mașini corecte și vânzători transparenți, dar trebuie fim conștienți și de faptul că există riscurile de a întâlni oferte frauduloase.
Acesta a fost cazul unei Skoda Octavia din 2014, pe care Dan Babu de la Mașina Potrivită a verificat-o și a descoperit că realitatea era complet diferită față de ceea ce spune vânzătorul. Mașina în cauză, o Skoda Octavia III produsă în 2014, era listată la vânzare cu 217.000 de kilometri, pentru suma de 8.000 de euro. Mașina avea distribuția schimbată, plus kit-ul de ambreiaj + volant înlocuit, conform lui Dan. O oferă bună la prima vedere, dar verificarea dezvăluit contrariul.
Skoda Octavia cu 200.000 de kilometri dați înapoi. Ce probleme avea mașina?
Conform verificării, mașina avea nevoie de discuri de frână și plăcuțe, iar flanșele amortizoarelor erau zgomotoase. De asemenea, avea nevoie de un set nou de anvelope, de un nou parbriz, plus o revizie. Aici intervine și problema kilometrilor, deoarece în anunț erau specificați 217.000, așa cum indica și bordul mașinii. Raportul de verificare online a dezvăluit că mașina avea 285.000 km în urmă cu doi ani, iar modulul motor indica 315.000 km. Dan estimează că mașina ar avea un kilometraj real cuprins între 380.000 și 420.000 km.
Se pare că nici inelele de etanșare ale injectoarelor nu ar fi fost înlocuite, așa cum preciza vânzătorul. „Ăia care au înlocuit o-ringurile injectoarelor nu știu dacă au făcut si “scaunele” sau nu, dar capacul culbutorilor era foarte uleios. Fie au înlocuit totul bine și nu au curățat DELOC, fie nu au înlocuit nimic”, se arată într-o postare pe blogul Mașina Potrivită.
Astfel, motorul de 1,6 litri TDI cu 105 CP era acoperit cu ulei. În plus, filtrul de particule (DPF) nu mai era în cea mai bună stare, ținând cont că mașina a parcurs un număra mare de kilometri. Adăugăm tuturor acestor probleme și faptul că mașina era o configurație destul de sărăcăcioasa, iar prețul de 8.000 de euro nu mai pare la fel de atractiv.
În cazul în care intenționați să cumpărați o mașină la mâna a doua, ar trebui să vă luați măsuri de precauție. Verificați, pe cât posibil istoricul mașinii, consultați piața și vedeți prețurile pentru mai multe mașini similare și apelați la cineva cu experiență pentru a verifica mașina la fața locului.