Taxa de solidaritate, criticată de companiile auto din România. De ce?
Taxa de solidaritate, propusă de partidul UDMR în timpul discuțiilor coaliției pe tema bugetului și care ar urma să se aplice firmelor cu afaceri de peste 100 de milioane de euro, a fost criticată de companiile auto din România.
Concret, dacă va fi aprobată de guvern, atunci această lege va aduce o taxă de 1% pentru companiile cu cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro.
Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) susține că această taxă va avea un impact negativ asupra sectorului auto din țara noastră.
Cei de la ACAROM anunță că sectorul auto a fost grav afectat de pandemia de COVID-19, iar cifra de afaceri a scăzut considerabil.
Companiile auto, critici pentru taxa de solidaritate
De asemenea, urmează o perioadă încărcată pentru sectorul auto, în care se vor fabrica tot mai multe mașini electrice. În concluzie, noua taxă ar putea afecta și mai mult bugetele companiilor, scrie Mediafax.ro.
Reprezentanții ACAROM vor un dialog deschis cu coaliția de guvernare și să se ajungă la un consens, astfel încât România să beneficieze de creștere economică.
„În contextul economic actual, în fapt o intersectare a patru crize: pandemia COVID 19, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energia electrică și gaze naturale, creșterea prețurilor la materiile prime, la care putem adăuga inflația în creștere, evenimente cu impact puternic negativ asupra sectorului auto național, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”, au precizat reprezentanții ACAROM.
Din ACAROM fac parte nu mai puțin de 170 de companii, inclusiv Dacia și Ford, dar și organizații și instituții cu activități în sectorul auto.
Cifra de faceri a industriei auto din România în 2020 a fost de 26,4 miliarde de euro, 14% din produsul intern brut. Această industrie deține și o pondere de 26% din totalul exporturilor naționale și are peste 230.000 de angajați.