Hai să fim sinceri. Câţi dintre noi şi voi nu folosesc maşina aiurea, doar de dragul de a sta cu cotul pe geam? Sensurile expresiei sunt cu totul altele. De a se da mari, adică. Pentru unii, e singura bucurie în viaţa. Şi asta e grav. Dar motivele nu sunt mereu explicabile. Fiecare om are dreptul să circule. Noi îi condamnăm pe cei cu job-uri în faţa calculatoarelor 9 ore din 9 care au staţia de metrou lângă apartamentul de bloc şi lângă uşa biroului. Şi mai sunt categorii de oameni care nu depind zi de zi de maşină, însă o folosesc şi până la pâine.
Sadiq Khan, primarul Londrei, vrea să pună punct acestei categorii ilogice de oameni cu taxa pe milă (pay per mile). Sau pe km în româneşte. Dacă va fi aprobată, taxa o va înlocui pe cea de 11.5 lire pentru zona centrală. Primarul crede că numărul deplasărilor totale cu maşina într-o zi, în Londra, s-ar reduce cu 3 mil. de unităţi şi ar creşte transportul în comun cu aproape 80%.
Tot Sadiq vrea să introducă aşa-numitele “healthy routes” care înseamnă zone 100% pentru pietoni şi biciclişti, interzise circulaţiei maşinilor. Primarul Londrei crede că maşinile nu mai sunt o soluţie pentru un oraş foarte care “mâine-poimâine” va depăşi 10 mil. de locuitori.