Tata Nano – nouă motorizare Diesel
Se menţiona încă de la lansarea oficială că, la
un moment în timp, Tata Nano se va adresa şi celor mai
zgârciţi, dintre zgârciţi şi va prezenta şi o motorizare
Diesel. Iată că
momentul nu pare prea îndepărtat, surse din preajma Bosch anunţând
că deja s-a început la dezvoltarea acestui
motoraş.
Propulsorul
va avea doi cilindri (unele zvonuri spun că ar fi chiar
mono-cilindru) şi o capacitate de 650-700
cmc, având
injecţie directă Common Rail. Astfel, acest propulsor va fi cel mai
mic CRDI din lume, dar şi puterea va fi proporţională cu capacitatea, zvonindu-se că nu va
dezvolta mai mult de 30 CP. Sistemul CRDI va fi dezvoltat de Bosch,
iar turbo compresorul va fi livrat de Honeywell Turbo India. În
proiect a mai fost cooptată şi compania germană de inginerie FEV
pentru a dezvolta blocul motor.
Motorul pe benzină a lui
Tata Nano are o capacitate de 623 cmc şi dezvoltă 33 CP, dar se
spune că motorul Diesel va avea un cuplu mai respectabil, făcând
acest model mult mai agil în aglomerările urbane. În privinţa
consumului nu se specifică nimic, deşi la cât de mic este
şi la vibraţiile pe care le va avea, ar trebui să producă
motorină pentru a fi o alegere justificabilă în privinţa
minimului confort.