Autoritatea pentru Supraveghere Fiscală a păstrat neschimbate tarifele de referință pentru asigurarea RCA în 2020, dar pregătește schimbări importante în 2021. Iată ce tarife vom plăti pe polița RCA în 2021.
Toți cei care au o mașină înmatriculată în România sunt obligați să încheie o asigurare de răspundere civilă auto – RCA după cum este cunoscută printre șoferi. Scopul acesteia este de a acoperi eventualele pagube produse cu mașina – intenționat sau din cauza unui accident. Nu toate societățile de asigurări practică tarife RCA identice, dar toate se ghidează după tariful de referință stabilit semestrial de Autoritatea pentru Supraveghere Fiscală.
Ultimul tarif de referință anunțat de ASF a fost în luna aprilie a anului trecut, iar acesta a rămas neschimbat de atunci. Cu toate acestea, anul 2021 va aduce schimbări importante pentru piața asigurărilor RCA, iar aceste schimbări vor influența semnificativ prețul polițelor. De departe, cea mai importantă este introducerea decontării directe ca măsură obligatorie pentru toate polițele RCA.
Decontarea directă îi va opri pe șoferi să mai vâneze cele mai ieftine polițe RCA de pe piață. Asta deoarece asigurarea nu va mai fi pentru alți șoferi, ci pentru uzul său personal. Cu alte cuvinte, va fi important dacă societatea de asigurări este serioasă și plătește pagubele la timp, pentru că de ea va beneficia titularul poliței, nu alți șoferi cum este în prezent.
O consecință a obligativității decontării directe este creșterea semnificativă a tarifelor RCA. De altfel, și în prezent, cei care optează pentru opțiunea decontării directe la o poliță RCA plătesc un tarif mai mare. Nu în ultimul rând, cele mai ieftine polițe RCA de pe piață vor dispărea sau se vor scumpi semnificativ, pentru că și cheltuielile asiguratorilor vor crește semnificativ prin această măsură.
O altă măsură anunțată și care va produce efecte în 2021 este modificarea sistemului Bonus-Malus. Aceste modificări văr scumpi cu până la 40% polițele RCA pentru șoferii care au produs un accident din care au rezultat vătămări corporale. Mai exact, șoferii care provoacă accidente auto cu vătămări corporale vor fi penalizați cu patru clase de malus, față de două în prezent.