Syrena a fost un model de automobil produs în Polonia între anii 1957 şi 1983. În perioada în care a fost construit, FSO Syrena a avut parte de câteva variante – de la 100 la 105 -, însă ideea principală a rămas aceeaşi: o berlină cu două uşi şi motor în doi timpi.
Pe lângă berline, modelul Syrena a mai luat forma unei dubiţe şi a unei camionete. La sfârşitul anilor 1950, însă, inginerii FSO au creat prototipul unui coupe, denumit Syrena Sport, care avea un design inspirat din modelele sport ale momentului, precum Mercedes 190 SL şi Ferrari 410 Superamerica. Întreaga maşină cântărea doar 710 kg, iar motorul boxer de sub capota din fibră de sticlă avea o capacitate cilindrică de 700 cmc şi producea în jur de 35 CP la 6.000 rpm.
Din cauza climatului politico-economic al momentului respecit, Syrena Sport nu a intrat niciodată în producţia de serie, fiind construită în doar câteva exemplare.
Acum, însă, numele Syrena Sport a fost reînviat, iar designerul Pavlo Burkatskyy e cel care a desenat caroseria noului coupe ce are la bază un Nissan 370Z.
Sub capotă va fi acelaşi V6 de 3,7 litri ca într-un 370Z de serie, care va fi oferit în două variante de putere – 330 CP sau 450 CP. Datele tehnice provizorii spun că noua Syrena Sport poate face suta în mai puţin de 4,5 secunde şi ajunge până la o viteză maximă de 290 km/h.
Momentan, planul de producţie include un singur exemplar, însă dacă va exista cerere, numărul de maşini produse ar putea creşte. Dacă nu, numele Syrena Sport ar putea să cadă din nou în umbră.