Cei de la Suzuki au clasificat (oarecum aspirațional) modelul Ignis ca fiind ”un crossover urban” sau ”SUV mini”.
Chiar dacă mărimea nu îl ajută deloc să se remarce în peisajul crossovereleor clasice sau al SUV-urilor, micuțul Ignis are o gardă la sol care îl face să treacă că bine de aproape orice groapă sau bordură din oraș: 18 cm.
La exterior Ignis are un stil foarte minimalist. Liniile, suprafețele și curbele sunt extrem de simple. Forma montantului C accentuează impresia de sportivitate a modelului. Acest element este moștenit de la Fronte Coupe, prima japoneză soportivă de clasă mică vândută în Japonia. Montanții laterali de culoare neagră creează o imagine de ansamblu compactă.
Și la interior designul este format din linii și suprafețe simple. Adoptarea unor componente simple și funcționale oferă noului Ignis un habitaclu cu o personalitate pragmatică. Ignis ofer spațiu pentru bagaje ajustabil. Bancheta spate culisantă și fracționabilă 50/50 se poate rabata mărind spațiul portbagajului, asfel putându-se aranja într-o manieră mult mai eficientă bagaje de dimensiuni diferite.
Este vorba de un Ignis cu sistem hybrid de 12V cu motor de 1.2 litri, cutie de viteze manuală cu 5 trepte și tracțiune față.
Tehnologia Hybrid 12V are rolul de a completa motorul termic pentru a spori eficiența și a micșora consumul. Acesta convertește energia cinetică generată în timpul decelerărilor în energie electrică, folosită apoi de un motor electric ce are rolul de a asista unitatea termică în sarcină.
Tehnologia hybrid are în componență o baterie de acumulatori de tip litiu-ion cu o capacitate de 10 Ah, ce distribuire energia către motorul electric, care este un generator de pornire integrat (ISG).
Versiunea cu tracțiune integrală (ALLGRIP) costă 12.960 de euro prin Rabla. ALLGRIP AUTO este sistemul 4WD, folositor în special atunci când rulează pe suprafețe alunecoase sau acoperite cu zăpadă.
Datorită sistemului tracțiunii pe toate cele 4 roți, cuplul este distribuit automat pe roțile din spate atunci când este detectată pierderea aderenței pe roțile din față.