Suzuki dezvăluie primul său model electric: e Vitara – Disponibil din vara viitoare
- e Vitara reprezintă primul model global BEV (battery electric vehicle) al Suzuki;
- Noul Suzuki e Vitara va fi oferit în 3 versiuni de putere;
- Suzuki nu a dezvăluit deocamdată autonomia noului model.
Suzuki prezintă primul său model de vehicul electric cu baterie (BEV) produs în serie – e VITARA. Producția va începe la Suzuki Motor Gujarat, în India, în primăvara anului 2025, vânzările urmând să înceapă în diverse țări, inclusiv Europa, India și Japonia, în vara lui 2025.
Bazat pe conceptul „eVX” dezvăluit la Auto Expo din India în ianuarie 2023 și la Japan Mobility Show în octombrie, e Vitara reprezintă primul model global BEV al Suzuki, marcând un punct de cotitură strategic pentru marca japoneză.
Suzuki e Vitara combină modernitatea și robustețea într-un design care evocă tehnologia și aventura, spun oficialii companiei.
e Vitara este echipat cu un motor electric pentru o conducere receptivă și intuitivă, în timp ce sistemul electric de tracțiune integrală Allgrip-e asigură performanțe excelente atât pe șosea, cât și în afara acesteia. Noua platformă Heartect-e, proiectată special pentru vehiculele electrice, completează modelul oferind o bază solidă și avansată pentru acest BEV inovator.
Noul Suzuki e Vitara este următorul bZ deghizat al Toyota
La 4.275 mm este cu 100 mm mai lung decât actuala Vitara, iar ampatamentul de 2.700 mm este cu 200 mm mai mare, deci ar trebui să fie mult mai spațios pentru pasageri.
Mașinile din echiparea de bază vin cu o baterie de 49 kWh și un motor de 144 CP care antrenează roțile din față, dar trecerea la bateria mai mare de 61 kWh crește numărul de cai la 174 CP, menținând cuplul la 190 Nm.
Alegerea bateriei mai mari deblochează posibilitatea tracțiunii integrale, posibilă prin adăugarea unui motor de 65 CP pe puntea spate. Puterea totală a sistemului este de numai 184 CP, iar cuplul maxim de 300 Nm ar trebui să se facă simțit și să ajute la compensarea unei greutăți de 1.899 de kg care este cu 197 de kg mai mare decât cea a modelului 2WD de bază.
Interiorul arată surprinzător de bine datorită ecranelor care acoperă două treimi din bord și combină un pachet de instrumente digitale și un ecran tactil central.
Suzuki nu a dezvăluit deocamdată autonomia noului model și nici timpii de încărcare.
Modelul e Vitara va fi construit în India, dar va fi exportat pe alte piețe, alături de o mașină soră marca Toyota bZ, care nu a debutat încă.