Mazda CX-5 ar putea să nu mai primească o nouă generație. Producătorul japonez este nesigur de viitorul SUV-ului, cu toate că a fost cel mai vândut model al său în 2022.
CX-5 a fost de departe cel mai popular produs Mazda anul trecut, cu 365.135 de unități vândute din totalul de 1.116.107 de vehicule din 2022. Chiar dacă vânzările SUV-ului au scăzut cu 4,4 la sută de la an la an, volumul generat de acesta a fost încă mai mult decât dublu în comparație cu Mazda3, care a ajuns pe locul al doilea, cu 173.619 mașini. În ciuda faptului că este cel mai bine vândut produs al companiei, s-ar putea să nu ajungă să primească o a treia generație, relatează Motor1.
Atunci când a fost întrebat despre ce rezervă viitorul pentru SUV-ul CX-5, managerul de produs al modelului, Mitsuru Wakiie, a avut un răspuns surprinzător: „Nu sunt sigur dacă vom introduce un CX-5 sau nu, așa că nu pot să ofer detalii.” El a refuzat să aprofundeze, dar întreruperea modelului după ce generația actuală ajunge la final ar fi o surpriză, având în vedere că este numărul unu la vânzări, cu o marjă semnificativă față de restul modelelor Mazda.
Nu trebuie să uităm că modelul CX-50, un SUV ceva mai mare și mai spațios, s-a alăturat gamei la începutul anului trecut. În plus, în 2022 a fost prezentat și CX-60, care este bazat pe o platformă nou dezvoltată, cu tracțiune spate, cu motoare cu șase cilindri în linie și suport pentru hibrizi plug-in. Probabil că producătorul se gândește la o canibalizare internă, așa că prioritizează modelele cele mai noi.
Chiar și așa, Mazda CX-5 a primit câteva actualizări în pentru 2022, cea ce înseamnă că vom mai vedea modelul pe piață pentru cel puțin câțiva ani. Printre modelele cu viitor incert se numără și Mazda6. Producătorul japonez deja a scos din calcul posibilitatea unui nou sedan cu tracțiune spate și motor longitudinal. Lansat în urmă cu un deceniu, modelul actual este încă vândut pe unele piețe atât sub formă de sedan, cât și de break, dar viitorul său nu pare strălucitor. Mazda a retras recent sedanul de pe piața din Anglia din cauza cifrelor mici de vânzări.