SUV-ul compact electric Smart #1 își va face debutul oficial pe 7 aprilie

Autor: Mihai Morcovescu 02 apr. 2022 Știri auto

Producătorul german de automobile Smart a anunțat oficial că lansarea noului SUV compact electric Smart #1 va avea loc în ziua de 7 aprilie. Cu această ocazie au fost publicate ultimele imagini teaser dinaintea premierei mondiale.

Smart #1 este primul model realizat de joint-venture-ul Mercedes-Benz – Geely

Oficialii companiei germane au oprit definitiv producția modelului EQ ForFour la sfârșitul anului 2021. Decizia a fost luată pentru a-i face loc viitorului crossover 100% electric #1. Deși inițial se vorbea despre sfârșitul lui 2022, modelul urmează să fie prezentat pe data de 7 aprilie.

Noul #1 va fi primul model dezvoltat în urma unui joint-venture dintre Mercedes-Benz și chinezii de la Geely. Crossover-ul cu zero emisii se va baza pe prototipul Concept #1, care a fost dezvăluit anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Munchen.

Producătorul nu a oferit deocamdată detalii tehnice cu privire la noul model. Se știe doar că SUV-ul urban va avea un coeficient aerodinamic Cd de 0,29 și un design modern atât la exterior, cât și la interior.

În ciuda amprentei compacte – mașina măsoară aproximativ 4.290 mm lungime – noul #1 va oferi mai mult spațiu în cabină comparativ cu modelele Smart anterioare, precum EQ fortwo și EQ forfour.

Testele pre-producție au avut loc în nordul Chinei. Acolo, bateriile și sistemele tehnologice ale Smart #1 au fost testate la temperaturi de până la -40°C. Au mai fost efectuate, de asemenea, teste cu scopul de omologare locală la centrul de cercetare și dezvoltare Smart din Renningen (Germania).

Smart #1 va fi produs în China și va fi lansat atât pe această piață, cât și în Europa. După premiera de săptămâna viitoare, Smart va anunța prețurile și datele specifice de comercializare în cursul anului curent.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Smart


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide