Primul SUV Skoda 100% electric, Enyaq iV, este lider la capitolul coeficient aerodinamic
Enyaq iV este primul model de serie Skoda, conceput pe baza platformei modulare MEB a Grupului Volkswagen. SUV-ul electric va fi construit la uzina din Mlada Boleslav, Republica Cehă.
Caroseria are un design aerodinamic, care, în combinație cu motorul electric de 150 kW, poate parcurge peste 520 de kilometri (ciclul WLTP).
Diafragma activă de răcire a lui Enyaq iV
În partea frontală este integrată o diafragmă în priza de aer centrală. În funcție de necesarul de aer de răcire pentru sistemul de propulsie electric, precum și pentru bateria litiu-ion și sistemul de aer condiționat, sistemul de comandă deschide diafragma doar atât cât este necesar. Când diafragma este complet închisă, are efect deosebit de favorabil asupra caracteristicilor aerodinamice ale autoturismului și autonomia crește cu până la 7 km.
VIDEO
Partea inferioară a barei de protecție din față are spoilere care direcționează aerul pe sub automobil. În combinație cu prizele de aer din bara frontală direcționează aerul spre partea din spate. Având în vedere că roțile sunt responsabile pentru circa 25% din rezistența la înaintare, pentru Enyaq iV sunt oferite și jante din aliaj ușor care reduc turbulențele de aer.
Intră în GALERIA FOTO
Oglinzile sunt așezate pe ușile din față și nu în triunghiul geamului și al montantului A
Oglinzile exterioare, eleronul de la nivelul plafonului și difuzorul din spate reduc coeficientul aerodinamic. Profilul alungit al plafonului și eleronul de la nivelul plafonului cu aripioare laterale accentuează apăsarea aerodinamică.
Oglinzile exterioare optimizate aerodinamic reduc curenții de aer și zgomotul acestora, fiind astfel concepute încât să direcționeze aerul spre spatele automobilului și să reducă fluxul de aer din jurul automobilului. Oglinzile sunt așezate pe portierele din față și nu în triunghiul geamului și al montantului A, ca la alte automobile, pentru a permite aerului să curgă optim peste ele.