Elegant, confortabil, luxos. Sunt adjective care descriu simplu o limuzină complicată. De ce complicată? Ei bine, Audi A8 are o suspensie care costă cât o Dacia Logan nou-nouță.
Noul Audi A8 primește suspensia activă predictivă, care în Germania poate fi comandată opțional pentru suma de 5.450 de euro. O Dacia Logan nouă, cu echiparea de bază Acces, în versiune SCe 73 costă sub 6.000 de euro prin programul Rabla 2020.
Pe unele piețe europene, suspensia inteligentă va fi rezervată exclusiv versiunilor cu motoare TFSI, care pornesc în România de la 96.861 de euro.
Suspensia activă predictivă poate ridica mașina sau o poate coborî. Această operațiune se face individual, pentru fiecare roată în funcție de denivelările apărute pe suprafața de rulare, în doar cinci zecimi de secundă. Intervalul de acțiune (coborâre/ridicare) este de 85 de milimetri din poziția standard a limuzinei, în toate cele patru colțuri ale acesteia.
Suspensia electro-mecanică are la bază niște motoare electrice compacte, amplasate în apropierea fiecăreia dintre cele patru roți. Acestea sunt alimentate cu energia generată de sistemul de 48 de volți și acționează în baza datelor furnizate de sistemul complex de camere. Aceste camere transmit informații referitoare la suprafața de rulare de 18 ori pe secundă.
Suspensia este astfel capabilă să contracareze mișcările automobilului atunci când rulează pe suprafețe denivelate.
Sistemul inteligent are și capacitatea de a reduce forța transversală. Astfel, în viraje, mașina este ridicată pe partea exterioară și coborâtă pe partea de la interiorul virajului. Audi A8 se apleacă în curbe cu până la 3 grade, așa cum vedem la cei care conduc motociclete. Inginerii Audi explică faptul că acest efect este resimțit în mod special la viteze cuprinse între 80 și 130 km/h.
Noua suspensie activă predictivă face limuzina germană mai sigură. În combinație cu sistemele de asistență “pre sense 360o”, aceasta utilizează datele transmise de senzori. În cazul unui impact la viteze mai mari de 25 km/h, mașina este ridicată automat cu până la 80 de milimetri pe partea pe care urmează să aibă loc impactul. Asfel, pragul vehiculului va absorbi mai bine energia loviturii, reducând deformarea cabinei cu până la 50%.
Atunci când Audi A8 staționează, funcția Elevated Entry a suspensiei inteligente poate ridica rapid mașina cu până la 50 de milimetri când detectează o persoană care se apropie și care atinge mânerul portierei, pentru a permite accesul mai simplu la bord.
VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=Dy07pIbQ9tw&feature=emb_logo