După ce a agitat excesiv spiritele şi a primit acuzaţii serioase privind legalitatea şi logica din spatele taxei auto 2012, iată că ministrul mediului, Lazslo Borbely a propus acum rediscutarea acesteia.
În condiţiile în care taxa auto 2012 a apărut deja în Monitorul Oficial în 10 ianuarie, dar la ghişee sunt foarte mari semne de întrebare privind aşa-numita retroactivitate a taxei auto – măsura prin care, la vânzarea maşinilor înmatriculate înainte de 2007, se percepe o taxă auto, pe care o plăteşte cumpărătorul.
Conform Mediafax, surse oficiale au declarat că ministrul Borbely a propus coaliţiei ca taxa auto de primă vânzare pentru maşinile înmatriculate înainte de ianuarie 2007 să fie suspendată pentru circa un an, interval în care să fie achitată doar taxa de poluare auto, redusă cu 25%. Principalul motiv invocat ar fi faptul că proprietarii de maşini vechi nu au înţeles exact despre ce este vorba, nu au avut timp să îşi vândă maşinile şi, în multe cazuri, această taxă depăşeşte valoarea maşinii.
Propunerea ar urma să fie adoptată prin ordonanţă de urgenţă, unele voci afirmând că această decizie se datorează şi presiunilor protestelor din Piaţa Universităţii şi din ţară. Până atunci, însă. aplicarea noii taxe auto 2012 rămâne încă destul de neclară, atât în ce priveşte „retroactivitatea”, dar şi în privinţa recuperării banilor din diferenţele faţă de precedentele formule de taxă auto.