Succes neaşteptat de mare pentru Honda CR-Z în Japonia
Succesul lui Honda CR-Z pare asigurat: la startul vânzărilor
în Japonia, dealerii au înregistrat de 10 ori mai multe
comenzi pentru CR-Z decât se preconiza. Adică în loc de
1.000 de unităţi pe lună, Honda va trebui să facă faţă unor comenzi
de aproape 10.000 de unităţi pe lună!
Ceea ce mai înseamnă că trebuie regândit planul de
producţie de doar 40.000 de unităţi pe an, mai ales că în
lunile următoare, Honda CR-Z va fi lansată şi pe pieţele
nord-americană şi europeană. Interesant de ştiut faptul că
90% dintre comenzi au venit din partea bărbaţilor cu vârste
între 30 şi 40 de ani – o statistică pe care suntem
curioşi dacă o vom regăsi şi în cazul pieţelor din USA şi
Europa.
Şi totuşi, de ce un succes atât de mare pentru o maşină care era
creditată cu vânzări modeste? S-ar putea ca recentul scandal
Toyota, în care a fost implicată şi cea mai cunoscută maşină hibrid
din lume, Toyota Prius, să fi contribuit la
schimbarea de atitudine a clientelei, care s-a îndreptat,
cum altfel spre principalul concurent – Honda este al
doilea mare producător de maşini hibrid în lume.
Pe de altă parte, să nu uităm că Honda CR-Z este o
maşină inovativă, fiind primul hibrid care propune cutie de viteze
manuală, dar poate fi considerat şi urmaşul modern al lui
Civic CRX, model care a făcut carieră printre tunerii japonezi.
Ce credeţi, în Europa
va „rupe” HONDA CR-Z vânzările?