Noua generație Subaru Forester va beneficia de tehnologie hibrid de la Toyota pentru a spori eficiența, însă păstrează motorul boxer consacrat.
Noua generație Subaru Forester a fost prezentată anul trecut și, între timp, a ajuns și în Europa. Lansat inițial pe piața din America de Nord, SUV-ul japonez oferea un motor de 2.5 litri și 180 CP. În Europa, Forester este disponibil cu un propulsor ceva mai modest, un 2.0 litri mild-hybrid cu 136 CP, regăsit și pe Crosstrek, spre exemplu.
Potrivit Motor1, cea mai nouă generație Forester va primi în viitor și o motorizare full-hybrid, ce va avea la bază tot un motor boxer, în bună tradiție Subaru. Însă, componentele electrice vor fi furnizate de Toyota.
Anunțată inițial pentru piața nord americană, noua versiune hibrid a SUV-ului va combina motorul boxer de la Subaru cu componente electrice de la Toyota – motoare și baterii în speță.
Detaliile despre grupul motopropulsor nu au fost încă anunțate, dar tehnologia Toyota va fi folosită pentru motorul electric și baterie. Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, având în vedere parteneriatul dintre companii.
Modelele electrice Subaru Solterra și Toyota bZ4X sunt identice, cu excepția unor modificări stilistice minore, dar asta nu înseamnă că Subaru va renunța la tipul de motor care a consacrat compania.
Cel mai probabil, Forester Hybrid va folosi aceeași configurație care a debutat la începutul acestui an pe noul Crosstrek Hybrid din Japonia; un motor boxer cu patru cilindri, de 2.5 litri cu un singur motor electric dispus în paralel. Acest lucru i-ar permite lui Forester să funcționeze doar electric pentru perioade scurte. Puterea totală a sistemului este necunoscută.
Intuim că această motorizare își va face locul și în gama europeană a producătorului, dat fiind faptul că noile norme de poluare sunt mai exigente, iar o astfel de motorizare ar ajuta la scăderea mediei de emisii pe flotă.