În urma unor cercetări recente, specialiştii au stabilit că printre principalele cauze care i-au determinat pe şoferi să-şi piardă interesul în sistemele de navigaţie instalate pe maşinile lor se numără complexitatea meniurilor, comenzile vocale şi introducerea destinaţiilor.
Conform unui studiu realizat recent de J.D. Power and Associates, raportat pe o scară de la 0 la 1.000, satisfacţia şoferilor faţă de sistemele de navigaţie se situează în dreptul cotei 681, în scădere cu 13 puncte faţă de nivelul de 694 estimat în 2011.
Studiul a folosit ca reper şase factori, enumeraţi în ordinea importanţei: uşurinţa în utilizare, rutele oferite, afişajul sistemului de navigaţie, viteza de funcţionare a sistemului, comenzile vocale şi activarea vocală.
Cea mai notabilă scădere de satisfacţie se înregistrează în ceea ce priveşte uşurinţa cu care şoferii pot utilzia sistemul de navigaţie, care pare să scadă constant cu 25 de puncte, de la an la an.
Pe lângă aceasta, subiecţii intervievaţi s-au declarat nemulţumiţi de aspecte precum dimensiunile textului afişat de sistemul de navigaţie, de faptul că sistemul nu redă numele tuturor străzilor sau de viteza redusă de procesare a acestuia.
Realizatorii studiului pun această scădere pe seama dezvoltării fulminante a smartphone-urilor şi a aplicaţiilor care permit folosirea telefonului pe post de sistem de navigaţie.
Afirmaţiile sunt sprijinite şi de cifre, astfel că în urma studiului, 47% dintre posesorii de automobile au recunoscut că folosesc astfel de aplicaţii instalate pe smartphone-urile lor, în creştere faţă de procentul de 37% înregistrat în 2011.
„Producătorii de sisteme de navigaţie se confruntă cu o problemă serioasă pe măsure ce folosirea smartphone-urilor şi a aplicaţiilor pentru navigare continuă să câştige popularitate în rândul posesorilor de autoturisme”, a declarat Mike vanNieuwkuyk, Director Executiv pe probleme auto globale la J.D. Power and Associates.
„Din moment ce mai mult de jumătate din problemele cu care se confruntă şoferii sunt legate de interactivitatea utilizator-sistem de navigaţie, se simte tot mai acut nevoia ca producătorii să îmbunătăţească rapid această cale de comunicare”, a mai adăugat Mike vanNieuwkuyk.
VOI CE PREFERAŢI SĂ FOLOSIŢI PENTRU ORIENTARE, SISTEMUL DE NAVIGAŢIE SAU O APLICAŢIE PENTRU SMARTPHONE?