Studiu: Generaţia Internet şi maşinile
În perioada ianuarie – august 2009, cei de la J.D. Power and
Associates, specialişti în cercetări pe domeniul auto, au
monitorizat cum adolescenţii de azi, adică şoferii şi cumpărătorii
de automobile de mâine – percep automobilele. Pentru că noua
generaţie, denumită şi Generaţia Y, îşi petrece cel mai mult timpul
cufundată în social media, cercetătorii au întreprins un studiu
tocmai pe acest mediu – adică Facebook, Twitter şi siteuri auto.
Concluzia, rezultată în urma analizării a mii de conversaţii în
spaţiul virtual, este una îngrijorătoare cel puţin pentru
constructori, relevând faptul că tinerii văd mai puţin
automobilele ca o necesitate sau ca un produs
apiraţional.
Cei de la J.D. Power pun acest aspect pe seama
dificultăţilor economice globale de care tinerii sunt
conştienţi şi, prin urmare, consideră automobilele o cheltuială în
plus, nejustificabilă. O altă explicaţie rezultă chiar din faptul
că tinerii petrec tot mai mult timp în faţa calculatorului
relaţionând cu prietenii în mediul virtual şi prin urmare nevoia de
mişcare este mai puţin frecventă.
Rezultatele acestui studiu, care pot fi interpretabile, ar
trebui să îi îngrijoreze pe jucătorii din industria auto,
interesul slab al noii generaţii putând rezulta în intenţii
de cumpărare destul de slabe şi implicit în mai puţine
maşini vândute. Miza este destul de mare, pentru că se preconizează
că Generaţia Y va avea cea mai mare putere cumpărare.