Studiu DuPont 2011: ce culori de maşini mai preferă europenii

Autor: Oraan Mărculescu 01 dec. 2011 Știri auto

Culoarea maşinii se numără printre principalii factori care afectează decizia cumpărătorilor de maşini noi sau second hand, dar mai ales a… cumpărătoarelor – ştiut fiind că femeile sunt cele mai influenţate de culoarea vopselei maşinilor.

Cei de la DuPont au făcut şi în acest an un studiu privind preferinţele clienţilor europeni pentru culorile maşinilor, pe primul loc fiind tot negrul, la fel ca în 2010:

  1. negru (25%)
  2. alb (20%)
  3. gri (18%)
  4. argintiu (15%)
  5. albastru (7%)
  6. roşu (5%)
  7. bej (5%)
  8. maro (5%)
  9. verde (1%)
  10. altele (4%)

Practic, specialiştii au remarcat „decăderea” culorii argintii în Europa de când a început criza economică, deşi, pe plan mondial, argintiul este culoarea cea mai preferată. S-a remarcat şi o evoluţie a albului, europenii preferând maşinile albe cu 5% mai mult decât în 2010.

În plus, în ultimele luni se pare că „albul perlat” a devenit foarte la modă, mai ales în segmentul maşinilor premium, dominat în continuare de negru. Conform specialiştilor DuPont, albul reprezintă ecologia în ochii europenilor, precum şi minimalismul modern şi noile tehnologii avangardiste.

În ce priveşte preferinţele pentru culori pe plan mondial, topul este dominat de alb şi argintiu, după cum urmează:

  1. alb / alb perlat, argintiu (22%)
  2. negru (20%)
  3. gri (13%)
  4. roşu (7%)
  5. albastru (6%)
  6. maro / bej (5%)
  7. verde (2%)
  8. galben / auriu (1%)
  9. altele (2%)

În galeria foto puteţi vedea rezultatele studiului pentru toate zonele importante ale lumii.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide